مهم ضرب الزوجات صاحبة تجربةوحكيمة ادخلي

احصائياتى
الردود
23
المشاهدات
2K
معلومات الواثقة بنصرها
مهم ضرب الزوجات صاحبة تجربةوحكيمة ادخلي
قبل شهرجوزي ضربني حدما ورمت عيني ونزف انفي وفمي والسبب ان مراته اشتكت مني والسبب تافه جدا وزعلت وخرجت بيت اهلي مع انو فاليوم ده كانت ضروفي صعبة جدا على فكرة دي مش اول مرة يضربني سبق ومد يده علي كثير ومره كنت حامل وزعلت وماخرجت من بيتي ودخلوا اهلي وصالحونا ورجعن المياة لمجاريها وبقيت سنه مرتاحه من الضرب بس اكيد لازم من السب والشتم قلت لنفسي ماعليك استحملي لخاطر وللادك . يمكن تقولو ايه اللي مصبرك انا انسانة مابحبش المشاكل وفي حالي لدرجة انو مراتو مدة ايدهاعلي ومارديت بس هو يقولي انتي اللي بتجيبيه لنفسك نفسي اعرف هو الست لما تصبر غلى جوزها وتتحمل ضروفه تبقى غلطانه لمايقصر عليها فلاكل والشرب واللبس هيا وولادهاتبقى غلطانة لما يجي الغيد ويروح كل سنة ومايشتري لها ةلابيغيد عندهاوتصبر كمان غلطانه مع انو عند بيتو التاني يبقى كريم جدا لدرجة ان كل حاجة تبقى متوفرة كبيرة وضغيرة ومع كده يقول انامقصر عليها ويجيب ليها كل اللي نفسها فيه برجااااااااااااااااااء الرد عليا اعمل ايه هوحيجي بكرة يصالحني اعمل ايه انا مش مستحمله الحياه معا خلاااااااص غلى فكرة انا متزوجة من 8 سنين ومش شايفة عنده اي عدل ولادي كبروا وانا مش عارفه اعمل ايه مع ان المادة عندة عالية وغني .اتمنى تردوا عليا وخصوصا المستشارة انا في هم مايعلم فيه الاربنا
يااااااااااااااااارب ماتكتب على اي وحدة انها تكون زوجة تانية وربنا ظلم وعذذذذذذذاب

سنوات ضاعت

معلومات سنوات ضاعت
ايوة انتي غلطانة.................. انا تعرضت لسوء معاملة من زوجي السابق

و انا ما احط نفسي ضحية قدام احد

و عندي كرامة صبرت سنتين علية و لما ماتغير طلبت الطلاق

و الحين انا مبسوطة و مو ندمانة رغم اني اول طلعة طلعتها من بيت الزوجية و حاولو ناس كثير يصالحونها انا اصريت على طلبي للطلاق

و مبسووووووووووووووطة مرررررررررررررررررة اريح من الغم الي انا كنت عايشة فية

خليكي قوية بالله ولا تخلي واحد حقير يأثر فيك و يقلل من قيمتك انتي انسانة زيك زية

معلومات الواثقة بنصرها
اشكرك اختي سنوات وربنا يعوضك بالزوج الصالح اللي يكون ليكي وحدك بس المشكلة انا اتجوزت قبل كدة وجوزي رماني عند اهلي 3سنين ورفض يطلقني وكانت كرامتي فوق كل حاجة بس وقتها ماكنش عندي ولاد وطلبت الطلاق واصريت عليه بس دلوقت الوضع اختلف انا عندي بنتين ومستعدة اتحمل عشانهم اي حاجة بس ماتهانش واضرب قدامهم انا عاوزة حد يقولي لما اشوفة بكرة اعمل ايه ايه اللي ممكن اعمله بس عشان تبقى دى اخر محاولة مني عشان ماخسرش بناتي انتو فاهمين عليهاللي انا بقصده يعني ارجع بس بشرووووط ومش عارفة ايه اللي ممكن اطلبه يعني اللي مرت بتجربة زينا انا واختي الكريمة سنوات تفيدنا

بنت شماليه

معلومات بنت شماليه
الله يعين خيتو والله الحال من بعضع نصبر صبر القلوب الهبيله
حسبنا الله ونعم الوكيل على كل زوج ظالم الله ينتقم منهم انا حالي مثل حالك ضرب وجشع واهانات
حسبي الله عليه الله يوريني فيه يوووووم امييييييييييين

معلومات الواثقة بنصرها
بنت شمالية يارب يسخرلك جوزك ويهديهولك ومايشفش في الدنيا دى ست غيرك نعمل ايه كل حاجة كويسة وحلوة قدمتهالو بس عشان اثبت له حسن نيتي وان انا عاوزةاربي ولادي واعيش صبر ت كتيير بس اي خلاف بيناولو بسييط ينسى كل الطيب اشكرك بنت شمالية

معلومات أم مناحي وعمشاء
اختي لاتسمحين له يمد ايده عليك

مو من حقه يمد ايده واذا بترجعين

حطي شروط ومن ضمنها مايمد ايده عليك مهما كانت الأسباب

ولاتخلين اي احد يمد ايده عليك ولو احد مد ايده عليك رديها له خليك قويه

صدقيني بهالزمن لو ماأخذتي حقك ضعتي لاتسكتين عن حقوقك مهما صار

وربي ييسر امرك

معلومات الوردة اليائسة
حبيبتي
من جد على قول الاخوات لاتخلي احد يمد يده عليك
وخليها ضمن شروطك
انا نفس حالتك زوجي كان يضربني
بس ما اسكت له ابداااااااا
الله يسعدك ويسخر لك زوجك يارب
ادعي ان الله يفرج كربتي

أم محمد2010

معلومات أم محمد2010
صراحه صعبه مرره انك تعيشي مع انسان زي كذا

وصعب جدا انك تعيشيين معه لانه مريض ومستحقرك

اطلبي الطلاق ,,والطلاق ليست نهايتك بل بدايه عمرك الجديد

دمتي بود وسلام

نور كندا

معلومات نور كندا
انا متاكدة ان الزوجة توصل زوجها لدرجة رهيبة من التعصيب والنكد لحتى بيضربها هالضرب المبرح يااختى كونى معه نايس ولطيفة وحنونة مارح يضربك ولايعزبك ولايفترى عليكى انا متاكدة انه عندما يضرب الرجل بيكون الحق على مرتو

انثى رقيقة

معلومات انثى رقيقة
اختي الحبيبة لما الواحدة فينا توصل لدرجة

التغاضي عن حقوقها وكرامتها لايمكن تجد من يهتم بحقوقها لانها هي اللي فرطت من البداية وراضية

عن كده بدليل سكوتها , حبيبتي لن يمسح دموعك الا يدك لازم تكوني قوية لا تسكتي على الاهانة دخللي

اهلك لازم يوقفوه عند حده ولا تقعدي عنده وهو ضاربك وهاينك لازم تعيشي معه على قولتنا مستبيعة

وحطي مصلحتك اولا ولاتخافي منه انه يطلقك هذه اقدار مش بايدنا ناخرها لو حصلت , والرجل لايفهم

ولايحترم الا القوية وهذا هو منطق الرجال بس قوتك انك لا تقبلي منه الاهانه , واذا اجتمعت مع زوجته

الاولى خلليك بابهى منظر ولا تسمحي لها تمد ايدها عليك هي مش احسن منك وتوعديها وخوفيها انك

حتشتكيها في الشرطة الانسانة دي ماينفع معها الا العين الحمرة , وبعدين لا تسمعي زوجك دائما انك

مش بتاعة مشاكل لانه حيستضعفك كل مرة انت لان الاولى بتاعة مشاكل وهو بيعمل لها الف حساب ,

عموما لما ييجي يصالحك لازم تاخدي منه تعويض لا تخافي من شئ خلليك قوية خلليه يجيب هدية ذهب

مثلا وطبعا لازم اهلك يشددوا على مسالة لو ضربتها مش حنسكت وهو حيخاف , نصيحتي لك لاتكوني

سهلة ابد ابدا وبكرة تشوفي كيف حيتعلق بك اكثر من الاول​

معلومات المحتاااااااارة
انا بقلج شي حبيبتي تر انا كنت انضرب مثلج او ازيد واتم ساكته وما اتحرك لين ماجا علي يوم وكان قبل يوم وكسرت غرشة عطر على راسه لاشعوريا وموضوعي مكتوب توني كتبتنه اليوم بعد ادخلي واقريه انا مااقلك سوي سواتي واضربيه لا بس اقول لج حاولي تتوصلين لحل ودي معاه لايمد ايده عليج لان حتى جمعية الرفق بالحيوان منعت الضرب للحيوان فمابالج بانسان عندة لسان يتكلم ويرفض الوضع هذا ربنا قال امساك بمعروف واو تسريح باحسان والله المستعان وفقك الله الى مايحبه ويرضاه

معلومات ام خماااااس3003
:icon30:صحيح كلام الاخوات انا بانصحك من واقع تجربة الزوجة الاخرى لاتخالطينها ولاتروحين عندها ولاتدخل عليك بيتك يعني كان مافيه اخرى تشاركك فيه بمعني انتي اكيد انسانة واعية وعارفة اذا كان يومك او كان عندك وفري الجو اللي يريحه ومايلقاه الاعندك انتي دخلتي بيته الثاني وعارفة الناقص عنده كمليه بالنسبة للضرب لاترضين بسرعة وخلية يتحسف على مدو يده عليك وخسريه يعني اشرطي فلوس وذهب ومصروف شهري للبيت ولك ولبناتك وشهدي اهلك عليه اذا ضربك مرة اخرى يحلم يشوفك او يشوف بناته وبالنسبة للعيد مرة عندك ومرة عندزوجته اذا قدرتي خذي تعهد خطي منه بذلك والله يسخرة لك ويحببة فيك ومايشوف غيرك ويعوض صبرك خير وربي يبعد عنك شره وكيدها الله يردو في نحرها .

رنوشة قلبي

معلومات رنوشة قلبي
اختى انثي رقيقة واللة ان كلامك كلة صح
واللة ان الزمن هذا مايتجمل الضعيف ياخذ علي راسة
لازم تاخدى موقف اختى ولازم تعملي لنفسك قيمة وتخلية يعملك الف حساب
لاتفتكري انك لما تكونى ضعيفة ومنكسرة ومو راعية ماكل
انة كدة هايشيلك في عنية
واللة لالالالالالالالالالالالالا
لازم تبقى قوية
وطالما عاوزة تحافظى علي بيتك وبناتك لازم تبقي قوية وتخلي عن ضعفك ولة بس قدامة
واياك تستسلمى

ايتن

معلومات ايتن
تعملى ايه دى انتى اللى هتقرريها اولا انتى تقدرى تواجهى الحياه لوحدك وتربى اولادك عندك مصدر دخل او تقدرى تشتغلى وتصرفى عليهم اذا كان اه يبقى سيبى البنى ادم دا قبل ما ما يجى يضربك فى مره يموتك اما اذا كان لأ يبقى يا روح ما بعدك روح لازم تبقى قويه وتقفيله ولمراته التانيه دى يعنى ايه تمد ايدها عليكى وتسكتى لها ياما كنت ضربتيها وطلعتى عينها ياما كنتى اشتكتيها فى الشرطه وهو كمان يورم عينك وانفك تنزف و تسيبيه ترجعى تبقى تاخدى حقوقك كلها وتكونى واضحه معاه لما يجى يرجعك تقوليله لو شتمتنى هارد انت مش احسن منى ولا اهلك احسن من اهلى عشان تشتمهم ولو مديت ايدك عليه هتكون دى اخر مره لانى هاسجنك عجبك عجبك مش عجبك بالسلامه سيبنى اعيش حياتى

غدير الكويت

عضوة مخالفة لقوانين المنتدى
معلومات غدير الكويت
لازم حبيبتي يتدخل احد من اهلك ويوقفونه عند حده شنو فوضى يطق ويروح وبيرجع يوم ثاني
صدقيني اذا رضيتي بييمد ايده كل مره لااااا تسكتين وخلي احد من اهلج موجود ويعطيه جم كلمه تسمم بدنه ويهددونه عدل

معلومات ريومة الامورة
انا زوجي اول مرة يضربني وعلى شئ مايستاهل عشاني ابي اروح لاهلي وضرب ايش والله ضرب مبرح احس اني بعدها ماني طايقتة واكرهة واني لو يطلقني الحين ماني ندمانة والله لا خرجات مع الناس ولا روحة ولا جية واخلاق زي الزفت ولسان اخيس واخيس من كذا مافية ولا يقضيلي لا في عيد ولاغيرة يحس كماليات بتقولون وش مصبرك بقولك ولدي وعلى امل يجي يوم واقدر اغيرة

نورأسيا

معلومات نورأسيا
هو انتي بتتكلمي عني والا ايه والله نفس الوضع وحتى التوقيت بس انا جالسه على قلبه لو انه هامني مثل اول كان طلعت بس طز فيه ومن هو هو اللي هاني انا مو شايفه احد

معلومات الواثقة بنصرها
جزاكم الله خير
الله يفرج همكم كلكم والله مش عارفة اوصف شعورى عامل ازاي كل اللي اقدر اعمله اني ادعيلكم من قلبي واطمنكم عليا ان جوزي كلم بابا واخواتي ارجع البيت لكن انا رفضت اكلمه اوا اشوفه وبلغتو عن طريق اهلي ان انا عاوزة اطلق ومش عاوزاة وان انا فاض بيا ومش حرجعلو تاني طبعا هو انصدم من تصرفي وردة فعلو انو بدا يتاسف ميعتذر ويقول انو مش حيغضبني تاني وبس يشوفني ويكلمني وانا اصريت على موقفي واللي شجعني اكثر هو الدعم النفسي اللي قدمتوه ليا من الردود اللي شفتها عالموضوع المهم ان الراجل وعد بابا انو مش حيكرر الضرب وحيديني انا وولادي كامل حقوقي بس انا رفضت ارجع الا لما يثبت حسن نيتو وطلبت دهب وفلوس ويغير عفش الشقة القديم بتاعي بتاني جديد ويبقالي مصروف ليا انا وولادي وبصراحة حسيت ولالول مرة ان الراجل بقى بيتكلم بطريقة مختلفة والبركة فيكم انا لسه عند اهلي وهو كل شوية يرنلي عالمحمول وانا بسيب الولاد يرو عليه قلت ابقى تقيله شويه و جزاكم الله خير

من نحن ؟؟

موقع نسوة : هي شبكه عربيه تهتم بكل ما يخص المرآه وحياتها اليوميه يعمل منذ سنوات لمساعدة والمساهمه في انجاح كافة الامور الحياتيه للمرآه العربيه