مرحبآ !

من خلال التسجيل في صفحات نسوة يمكنك ذلك من المشاركه وتبادل الآفكار الأيحابيه مع زميلاتك

آشتركي معنا الآن !

للي عندها خبره في مصر00ساعديني

ياحلوات أنا رايحة مصر إنشاء الله في أول أغسطس وجهة الرحلة تحديداً للقاهره وأبغى منكم إن أمكن تفيدوني ببعض الأماكن السياحية:detective2: (ماأقصد الأثريه) والمطاعم :essen:والمولات اللي مايسوى أطلع من مصر ولا جيتها0
أرجوكم اللي عندها خبره في أم الدنيا تدلني على قائمتها من هاالأماكن0
وتقبلوا خالص مودتي

أنتظر ردودكم 000لاتبخلون

فرجي قريب

تعالى زورى مدينة بورسعيد من اجمل الاماكن فى مصر اتمنى لكى رحلة سعيدة ولاى استفسار راسلينى

مصر توسسسسسسسسسسسسسسسسع الصدر تصدقين انا رايحه لها من قبل سبع سنوات ورهيبه كيف الحين كان امنيتي اسافر لها هاالسنه بس الرجال يبي نسافر سوريا الله يوفقك اختي

رموش نمله

حبيبتي عندك المنطقه الأنتاج في القاهره مره كويسه هي الأماكن الي يصورون فيه المسلسلات حتا بمكانك تشوفين الفنانين وتطلبي منهم التوقيع مره عاجبتني ونصحك تروحين لها
طبعا في السفينه الفرعونيه مره حلو جنان بس هاذا لازم الحجز بدري
طبعا عندك الجزر الأثريه بمكان سواق يوصلكم
أنا مسافره سنه الي فاتت كان جنان عندهم أسواق رهيبه
وياليتك تاخذين صوره لزوجك أو أبنك لأن هناك ساحه مسجد نسيت أسمه كله جلسات معليش حبيبتي نسيت أسم المسجد بتلاقين هناك رسامين يرسمولك
هاذا الي أتذكره وأذا ذكرت حاجه برجعلك

أشكر مرورك

تعالى زورى مدينة بورسعيد من اجمل الاماكن فى مصر اتمنى لكى رحلة سعيدة ولاى استفسار راسلينى
أشكرك عزيزتي *فرجي قريب*على إهتمامك وردك وأسأل الله أن تحل كل مشاكلك ويفرجها ربك قريباً عليكي
بس عزيزتي ماذكرتيلي بور سعيد وين موجودة عن القاهره؟
وأيش يميزها؟
تحياتي

مشكوووورة على المرور

مصر توسسسسسسسسسسسسسسسسع الصدر تصدقين انا رايحه لها من قبل سبع سنوات ورهيبه كيف الحين كان امنيتي اسافر لها هاالسنه بس الرجال يبي نسافر سوريا الله يوفقك اختي
تسلمين حبيبتي على مرورك العطر بس تمنيت لو ذكرتيلنا شي من تجربتك السعيدة في مصر.
وتقبلي خالص مودتي

مشكوووووورة

حبيبتي عندك المنطقه الأنتاج في القاهره مره كويسه هي الأماكن الي يصورون فيه المسلسلات حتا بمكانك تشوفين الفنانين وتطلبي منهم التوقيع مره عاجبتني ونصحك تروحين لها
طبعا في السفينه الفرعونيه مره حلو جنان بس هاذا لازم الحجز بدري
طبعا عندك الجزر الأثريه بمكان سواق يوصلكم
أنا مسافره سنه الي فاتت كان جنان عندهم أسواق رهيبه
وياليتك تاخذين صوره لزوجك أو أبنك لأن هناك ساحه مسجد نسيت أسمه كله جلسات معليش حبيبتي نسيت أسم المسجد بتلاقين هناك رسامين يرسمولك
هاذا الي أتذكره وأذا ذكرت حاجه برجعلك
تسلمين يارموش نملة على معلوماتك الحلوة فعلاً أنا شفت كذا برنامج يتكلم عن مدينة الإنتاج الأعلامي وفعلاً شكلها يشجع,أما السفينه الفرعونيه ياليت تذكريلي إن أمكن وين موجوده بالضبط؟
وبالنسبه للمسجد يمكن تقصدين الأزهر...أذا طلع هو ياليت تعلميني كم سعر الرسمه؟
فــــضلاً وليس أمــــــــــــراً
تحياتي

رموش نمله

هلا حبيبتي أنا قضيت أجازتي فقط بالقاهره تقريبا يختلف سعر علا حسب الرسام منهم يقولولك50أو100أو150جنيه مادري عشانا خليجين
بنسبه مدينه الأنتاج روحيلها من بدري خليلها يوم كامل لأنه موجود فيه عروض دلافين وسيرك وملاهي كهربائيه حلوه أنا رحتلها من العصر وما لحقنا نلف عليها كلها
بنسبه سفينه الفرعونيه في القاهره بس لابد من الحجز بدري سعر الفرد الواحد تقريبا 300جنيه ويختلف سعر علا حسب المؤسسه لأنه أحيانا تستأجرها مؤسسه وبعدين تأجره لسياح علا حسب القيمه طبعا سائق بيخبركم مكانه
في محل مره حلو أكله الكشري مشهور جداا في مصر أسمه محل كشري أبو كمال بيدلكم سائق
من ناحيه البقاله أو كوشات بيبوعون أغلا للخليجين
وصارلي موقف تقريبا أسم المسجد الي قلته عليك الحسيني تقريبا أو خليني أسألك عنه ورد عليك
قريب من ساحه المسجد أسواق شعبيه المهم عجبني سجاده مدوره مره حلوه قيمته 500ريال سعودي وفناجيل حلوه غريبه قيمته340ريال لدرزن طبعا رفضت وخرجت من المحل وناديت سواق تبعنا وخبرته وصفته السجاده والفناجيل قلت أني أبيه خبرته السعر طبعا راح وكان ذكي يتجول في المحل ويسأل عن هاذا وذاك وبعد شوي الا يجيب الي طلبته
سدقين جاب سجاده 150ريال سعودي والفناجيل 70ريال سعودي شفتي نصب

يستحسن تعاملون مع سائق خاص لكم تبع شركه يكون أفضل

بنسبه لي أخذنا سائق بسيارته المرسيدس أكشخ وحلووو ومريح

وأذا تبين حاجه أنا موجوده أمري

ضوي القمر

في اماكن حلوه في القاهره بس مصر حر دلوقتي في الشتاء بتكون احسن ممكن تروح برج القاهره وقلعه صلاح الدين وفي مدينه النتاج الاعلامي زي ماقالت رموش نمله وفي ملاهي دريم برك وفي ملاهي مائيه مش فاكره اسمها وفي منطقه الحسين كتير حلوه وفي مناطق التسوق في عباس العقاد وفي في المهندسين و في اركديا مول في مطاعم ابوشقره وقدوره للسمك وفيصور نادي الزمالك في المهندسيين في محلات ملابس ومطاعم اكل فيكمان مصايف حلوه زي شرم الشيخ والغردقه بس لو عاوزه مصيف قريب من القاهره في العين السخنه بعد القاهره بساعتين كمان لازم تروحي الاقصر واسوان ممكن ترحيها بسفينه نهريه او بالطائره

عى

رموش نمله

مادري نسيت أبو طارق أبو كمال مادري كنها قريبه مع بعض ههههههههههه
أحرجتيني حبيبتي

أسفه علا الخطأ
جزاكي الله ألف خير

شقق للايجار بمصر

اختى لو تبغين شقق نظيفة ورخيصه لان صحباتها تتقى الله ققولى لى ادلك بفيصل و6 اكتوبر وانت اختارى

فرجي قريب

جزاكى اللة كل خير على دعائك -- شوفت البنات عطولك معلومات وااايد زينة عن القاهرة فى كمان ماتنسيش عروس البحر الاحمر -- الاسكندرية فيها متحف الاحياء المائية والبحرة مرة حلو وعندك القلعة وميامى والعجمى ياااااااة الى يجى مصر ومايشوف الاسكندرية كانة ماشاف شى بمصر
كمان بورسعيد عندك طرح البحر دااسم الشارع المميز هناك كمان قرية مرحبا والفردوس وقرية النورس فيهم اماكن جدا حلوة وقرية كنارى السياحية والاسواق تهبل والاسعار مش معقولة ====== اتمنى لكى رحلة سعيدة ياارب

فرجي قريب

لو تحبى معلومات زيادة تابعينى بورسعيد تبعد عن القاهرة ساعتين ونصف وبالباص عادى --اما الاسكندرية بعدها عن القاهرة ايضا نفس الوقت تقريبا بالباص العادى ايضا

الله يعطيكم العافيه بنات انا كمان حابه اروح مصرملكة الأسرار اريد اعرف شقق سكنيه بالقاهره والأسكندريه ارقامهم واسعارهم ولو تعرفون سواقين ثقه عطوني ارقامهم واريد معلومات عن الاسواق والمطاعم والسياحه وشكرا

ألف شكر للجميع رموش نمله فديتك ماقصرتي كفيتي ووفيتي
وتررم مشكورة جداً حبيبتي
ملكة الأسرار أتمنى تراسليني عالخاص بأسعار الشقق وأرقامهم ومواقعهم فضلاً وليس أمراً عزيزتي
فرجي قريب أشكر مرورك للمرة الثانيه ولكم جميعاً من لميس أبو شعر كل التقدير وفائق الإحترام
مع خالص مودتي

فيه اماكن مرة حلوه عالنيل باخرة السرايا.فندق جراند حياة مطاعم وكفيهات وسينما والباخرة مرة برنامجهم حلو والعشا بوفيه مفتوح ولذيذ فيه الفور سيزون كفي مرة روعة كمان روحي ستار ستي في مدينة نصر فيه مطاعم وسينما ومحلات ملابس حلوه فية الباشاباخرة عالنيل.

موفقه حبيبتي
فيه منطقه أسمها القناطر البحريه روحي لها من الصباح روووعه
وفيه جزيرة منحل العسل منطقه رومنسيه كلها زهور شيء يفتح النفس
عندك متحف محمد علي روحي له من الصبح
والمركب الخاص على النيل للسهرات واااااااااو <<<<<ذكرتيني بشهر العسل
وفيه منطقه روعه نسيت أسمها بس إذا ذكرت رجعت اخبرك
والرسامين ترى فيه رسام في شارع المهندسين لاكن اسعاره نسيتها ههههههههه>>>>الأخت من اربع سنوات رايحه
وفيه سوق شعبي روعه فيه جلابيات تطريز يدوي واااااااااووأشغال يدويه كثيره بس الأسعار نااااااااار بعد نسيت أسمه خخخخخخخخ...إذا ذكرت اسمه لي عوده

رحله سعيده

أعلى