كونى سندريلا لزوجك

احصائياتى
الردود
36
المشاهدات
4K
معلومات رنونه الدلوعه
كونى سندريلا لزوجك
بصراحه حاولت اعمل مقدمه لاقيت نفسى بكتب قصه حياتى وببكى على حالى فمسحتها كل واحد فيها اللى مكفيها مش طالبه نكد المهم اكيد المنتديات كتيره اشى للشعر والايد والجسم للدلع والاتيكيت باختصار انا دماغى اتخربطت من كل الوصفات والطرق وبقيت محتاره ايه اللى يناسبنى وايه ميناسبشالمهم ايه رايكم لو نساعد بعض بمعنى ايه يعنى كل واحده حاسه انها كريستاله متغطيه بكوم تراب ومحتاجه حد يلمعها علشان تضوى وتنور المكان تدخل وتكتب نبذه عنها بس شامله لكل حاجه سواء شكلها لبسها طريقتها فى التعامل كل حاجه فيها حاسه انها عايزه تتغير و احنا نساعدها بس فى حاجه يعنى بدل ماتكلف نفسها وتروح بيوتى سنتر نجيبه لحد عندها واكيد كل واحده فينا عندها خبره وذوق نقدر نساعد بعض يعنى كل واحده فينا تبقى خبيره تجميل ستايلست خبيره اتيكيت تغذيه دلع اغراء كل حاجه عايزين نبقى صواريخ بس كل واحده تلتزم وتنفذ وتقولنا النتيجه كلنا بنقول نصايح بس مش كلنا بيطبقها على نفسه يعنى ساعات بيبقى باب النجار مخلع انتم ايه رايكم فى كلامى بجد نفسى الاقى تشجيع مستانيه ردودكم ان شالله حتى تجربو فيا مستانيه اراكم وافكاركم عايزه ابقى سندريلا
اه بالمناسبه انا حطيت المشاركه هنا لانى حسيت ان ده اكتر قسم هيتفهم الموضوع خصوصا ذوى الخبره والتجارب:icon26::icon26::icon26:

اسم الموضوع : كونى سندريلا لزوجك | المصدر : الزوج والزواج

ضمة ورد

معلومات ضمة ورد
هلا

أول شيء أختي رنون حياك الله وإسمك عزيز وغالي علي
ثاني شيء إصبري الدنيا ليل وبكره إن شاء الله بتلاقي ردود أخواتك
ثالث شيء كلنا عندنا هموم وأشياء إتنغص علينا بس نرجع نقول الحمد لله فكله إبتلاء وإمتحان من الله سبحانه وتعالى
رابع شيء علشان إتكوني سندريلا سكسي ودلوعه لازم يكون التغيير من داخلك أي نفسيتك تكون مطمئنه يعني تغسلي نفسك من الحزن والكآبه وتطعميها بالفرح والتفاؤل والحياة
لوحدك سوف تلاحظين على نفسك التغير
والله يوفقك ويوفقنا أجمعين

sad tulip

معلومات sad tulip
ضمة ورد كلامها ززززززززي الدوا بالفعل لازم تبداي من داخلك اول على برا فهمتي كيف يعني تبدي الجوهر ثم المظهر وكللللل الاثنين التغيير فيهم مهم وواضح
وكل الاثنين موجوده طرق التغيير بالمنتدى فقط ابحثي راح تلاقي المنتدى الغالي ماخلو شي البنات الا ماحكوا فيه كلام وافي وشافي
بالتوفيق عزيزتي

معلومات رنونه الدلوعه
أول شيء أختي رنون حياك الله وإسمك عزيز وغالي علي

ثاني شيء إصبري الدنيا ليل وبكره إن شاء الله بتلاقي ردود أخواتك
ثالث شيء كلنا عندنا هموم وأشياء إتنغص علينا بس نرجع نقول الحمد لله فكله إبتلاء وإمتحان من الله سبحانه وتعالى
رابع شيء علشان إتكوني سندريلا سكسي ودلوعه لازم يكون التغيير من داخلك أي نفسيتك تكون مطمئنه يعني تغسلي نفسك من الحزن والكآبه وتطعميها بالفرح والتفاؤل والحياة
لوحدك سوف تلاحظين على نفسك التغير

والله يوفقك ويوفقنا أجمعين
حبيبتى ضمه ورد مرسى كتير على ذوق تسلميلى عيونى حبيبتى انا عارفه ان الدنيا ليل وان اكتر البنات نايمين بس لسه فيه ناس صاحيه زى مانتى لسه صاحيه ولا ايه ياحبيبتى اعذرينى بس يمكن اكون متحمسه زياده حبتين تانى حاجه معاكى حق كلنا عندنا هموم علشان كده محبيتضش اوجع دماغ حد معايا كل واحد فيه اللى مكفيه وانا الحمد لله بالجأ بالدعاء لرب العلمين يفرج هموما جميعا رابع شئ انا مأيداكى فيه مليون الميه طبعا لازم الواحد يتغير من جوه مفيش شك ( ان الله لايغير ما بقوم حتى يغيرو مابانفسهم) بس انا قصدى تغير اللوك التغير الحسى الملموس واكيد انت لما بتعملى حاجه جديده فى شكلك سواء ميكب قصه شعر اى حاجه من الحاجات دى بتكونى مبسوطه وحسه انك غير يمكن تحسى انك مرتاحه وميسوطه من خروجه حلوه ممكن كلمه حلوه ضحكه اى حاجه بسيطه بيبقى ليها تاثير عليكى وعلى نفسيتك حتى لو تأثير مؤقت وسبق انى وضحت ان كل واحده سهل تطلع مواضيع كتيره وافكار اكتر واكتر مالشاء اله المنتدى مليان بالافكار وسهل كل واحده تطبقها لحالها بس انا كان قصدى نشجع بعض ونحس ببعض مش اكتر مشكوره حبيبتى على ردك وربنا يفرج همك

غير حياتك

معلومات غير حياتك
انا اول المشركات انا شكلي حلو ومقتنعة فية ولبسي شياكة بس عندي مشكلة نفسي اغيرها وهو لون بشرتي فية جميع الالوان الاسمر ولابيض نفسي في طريقة تخلي بشرتي لون واحد

معلومات رنونه الدلوعه
حبيبتى ده ناتج من الشمس يعنى جديد عليكى الموضوع ده ولا ده من مرض يعنى لو مش بهاق سهل اللون يتوحد عن طريق مقشر ردى عليا وانا اقولك على طريقه مقشر وانتى جربتى حاجه ولا لسه

معلومات الفرفوشه انا
انا مشكلتي محتاجه تقويم لاسناني بس خايفه جدا ونفسي اتشجع واعملو لاني ولله الحمد رشيقه وحلوه وعقدتي هادي بس وبلنسبه لموضوعك كلامك صحيح خلينا في المضمون احسن

معلومات رنونه الدلوعه
حبيبتى فرفوشه اتشجعى واعمليه والله فى وحده صاحبتى هى ذى القمر بس كان عندها نفس مشكلتك كانت خايفه تعمله ليكون ليشوه منظرها بس حاليا فى تقويم شكله مره حلوه يدوب كل سنه بسنتها يدوب على السنه يعنى مش كله سلك فهمه قاصدى هو ميبنش قوى فى البق اسألى اذا كان ممكن عندكم ولا لا ولو انتى عايزانى اسالك على التفاصيل اسالك حبيبتى وارد عليكى

برائة

معلومات برائة
اهلين بالحلويين

انا ربيت من فتره الحمد لله وزني ما زاد كثيير والان اعمل ريااضة ومصممه باذنه تعالى اني انقصه لاكن مشكلتييي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من اول ما حملت بدات تشققات فصدري معني والله كنت ادهن المهم بعد الولاادة الله لا يورييكم كبر فجاة لا وكماان ترهل صاار كانو صدر عجوووزه يعني اتكسر والله صرت اكره السنتيانات واكره زوجي يطاالع صدريي؟؟؟؟؟؟؟لاكن برضو ما رح ايياس وبحااول بالريااضة لاكن قالو ان الريااضة ما تفييد للترهل لازم عملييية والله انصدمتت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟وعندي كمان نفس مشطكلت الاخت نفسي جسمي لونه يتوووجد كل مكان فيني لوون

الله يجزييكم الخير

معلومات رنونه الدلوعه
اهلين بالحلويين

انا ربيت من فتره الحمد لله وزني ما زاد كثيير والان اعمل ريااضة ومصممه باذنه تعالى اني انقصه لاكن مشكلتييي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من اول ما حملت بدات تشققات فصدري معني والله كنت ادهن المهم بعد الولاادة الله لا يورييكم كبر فجاة لا وكماان ترهل صاار كانو صدر عجوووزه يعني اتكسر والله صرت اكره السنتيانات واكره زوجي يطاالع صدريي؟؟؟؟؟؟؟لاكن برضو ما رح ايياس وبحااول بالريااضة لاكن قالو ان الريااضة ما تفييد للترهل لازم عملييية والله انصدمتت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟وعندي كمان نفس مشطكلت الاخت نفسي جسمي لونه يتوووجد كل مكان فيني لوون

الله يجزييكم الخير
انا تقريبا نفس حالتك لسه طالعه من ولاده بصى انا بدات اعمل ريجيم وان شاء الله راح انضم لجيم بانتظام على فكره الرقص حلو قوى للموضوعده والدكتوره نصحتنى ان لو مش هقدر امشى كل يوم يبقى ارقص حوالى تلت ساعه متواصل واعمل تمارين بطن علشان اشد عضلات بطنى بصى ياحبيبتى لون جسمك وتغيره ده حاجه اسمها كلف ناتج عن الحمل والولاده انا سألت على الموضوع ده قالولى بياخد فتره واللون يرجع لاصله انا فعلا بدأت احس بتغير بالنسبه للصدر انا قريت موضوع حلو قوى فى المنتدى ان الصدر نتيجه للرضاعه بيترهل نتيجه تغير الغدد وان زوجك يقدر يرجع لك جماله من تانى عن طريق المص :icon26::icon26::msn-wink::blush-anim-cl: قوليله ان هو فى ايده الحل ههههههههه ولو منفعش يبقى على الا قل اتبسطى معاه وطبعا تمارين اهم حاجه انا هسالك على تمارين للمنطقه دى واقولك

معلومات رنونه الدلوعه
يا خبيرات الاتيكيت انا صار عندى مشكله الاول كنت هاديه واخد الامور ببساطه حاليا حسه انى بقيت مدب ولما تعصب من حدردى يكون سريع و احدف زلط عايزه طريقه اتحكم فيها باعصابى مش عايزه حد يقول عليا نرفوزه وفى نفس الوقت مبقاش برده الله لايحرمنا منكم

برائة

معلومات برائة
يسلموو حبيبتي عجبتني فكرة المص لاكن مص وان ارضع مش حلوه هما قطرتيين يا دووب تكفيي البيبي,,,,,,,,خخخخخخخخخخخخخ الله يوفقك ان شاء الله

اكاليل

معلومات اكاليل
اشكركم على الموضوع
انا عندي مشكله وهي اني لما اهتم من موضوع معين يأثر هذا الهم في وجهي مباشرة فينحف وينطفي نوره وتبدأ تظهر حبوب الشباب فيه وحاولت كم مره ما اكبر المشاكل اللي اواجهها لكن لم انجح تماما,,,,,,,,,,,,,,؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

معلومات رنونه الدلوعه
يسلموو حبيبتي عجبتني فكرة المص لاكن مص وان ارضع مش حلوه هما قطرتيين يا دووب تكفيي البيبي,,,,,,,,خخخخخخخخخخخخخ الله يوفقك ان شاء الله
حبيبتى انا حسبتك خلصتى رضاعه عموما نظافتهم دى حاجه اسايه واكيد انتى قايمه بالواجب بصى يا ستى لازم تلبسى حماله صدر متسيبهمش كده انا ساعات مكنتش بهتم بس واحده نبهتنى للموضوع ده كمان دلكيهم بزيت الزيتون كمان
خل التفاح
الولادة والرضاعة المتكررة تؤدي إلى ترهل الثدي ، وللحفاظ على ثديك مشدوداً بعيداً عن الترهل عليكِ بخل التفاح ، فقط أضيفي فنجان من خل التفاح إلى حوض الاستحمام والاستلقاء في الحمام الساخن .
دلكي جسمك بخل التفاح ثم اغمر الجسم بالماء لمدة 15دقيقة ، ثم اغسلي الجسم بالماء الدافئ المعطر بماء الورد . انا جبتلك التمارين دى
تمارين لشد الترهلات

كرري التمرين 10 مرات واحرصي أن يكون ظهرك مستقيماً .

في هذا التمرين راعي أن يديك متقابلتين عند الرفع.

في حالة عدم وجود الكرة المطاطية يمكنك استخدام وسائد .

يفل أن ترتفعي عن الأرض قليلاً كما في الصورة كي لا تصدم يديك بالأرض .

معلومات رنونه الدلوعه
الاول

الطريقه هى استخدام اليد اليمنى لتدليك الصدر الايمن
والمسح من جهة الابط

فى اتجاه وسط الصدر ويجب أن تكون مسحات قوية متلاحقة وسريعه.

تكرر 8 مرات متتابعه / لكل ثدى .

الثانى

الطريقه هى..نمسك الثدى باستخدام اليدين وبالتناوب نمسح كل ثدى من أسفل

لأعلى جهة الحلمة باستخدام الأربع أصابع وتثبيت الابهام مكانه .

وبمسحات قوية متلاحقه وسريعه

تكرر مرتين متعاقبتين لكل يد / لكل ثدى.

الثالث

الطريقه هى استخدام اليدين فى نفس الوقت لتدليك الثدى من أسفل لأعلى

وكأننا نقيس حجم الثدى بحيث نغطى باليدين كل الثدى مع تدليكه لأعلى

بحركات قوية ومتلاحقه وسريعه .

تكرر 8 مرات متتابعه / لكل ثدى

الشرق هواي

معلومات الشرق هواي
مافيه احسن من المرقوق يعطي البشرة صفاء فظيع والجريش يزين الاسنان لا وكله كوم والمريصعات كوم تخليك كبر البعير من الصحة خخخخخخخخخخخخخخ

عموما ياحبيبتي اهم شي الثقة في النفس والتغيير من الداخل قبل الخارج موضوعك جدا رايق ولي عودة انشالله

معلومات رنونه الدلوعه
اشكركم على الموضوع
انا عندي مشكله وهي اني لما اهتم من موضوع معين يأثر هذا الهم في وجهي مباشرة فينحف وينطفي نوره وتبدأ تظهر حبوب الشباب فيه وحاولت كم مره ما اكبر المشاكل اللي اواجهها لكن لم انجح تماما,,,,,,,,,,,,,,؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
كبرى الجى وروقى الدىصدقينى ساعات بتبقى فى مشاكل صغيره واحنا بنكبرها ونفضل نحرق فى دمنا على الفاضى وبالاخر احنا اللى بنضر مثلا واحده صاحبتك قالت كلمه او عملت حركه زعلتك مش بقى تاخدى موقف وتفضلى تفكرى وتاكلى فى نفسك لحد ما انت تتا ثرى ويمكن صاحبتك ولا على بالها يمكن مش قصدها افترضى الحسنى ولو هى عزيزه عليكى قوليلها انك اتضايقتى وهى على طول هتصلح الموقف ولو مش مهمه عندك اعتبرى نفسك ملكه والكل غيران منك انا ضربت مثال صغير مش عارفه وصلك قصدى ولا ايه متكتميش جواكى فضفضى

من نحن ؟؟

موقع نسوة : هي شبكه عربيه تهتم بكل ما يخص المرآه وحياتها اليوميه يعمل منذ سنوات لمساعدة والمساهمه في انجاح كافة الامور الحياتيه للمرآه العربيه