سندريلا سندريلا

احصائياتى
الردود
11
المشاهدات
1K

الشيماء٥

معلومات الشيماء٥
سندريلا سندريلا
بنات اسمعوا كتاب سندريلا سيكرت روعه روعه
الحمدلله بحاول اق ا واسمع علشان الاقى نفسى
لسه مش لاقيه نفسى خالص تايهه اوى اوى
ودايما مسوفه اعمل ايه فى التسويف انا جنوبيه غربية

ضحى اماني

: : مشرفة أقسام : : , فنون الطبخ ، الزوج والزواج
معلومات ضحى اماني
اقنعي نفسك ان عمل اليوم لازم ينتهي في اليوم حتى لا تتراكم عليك الاعمال .
البداية صعبة لكن يومين وتعتادي على الوضع
كل سلوكاتنا تتغير فقط باستبدال القناعات يعني اليوم اخلص واجباتي وغدا أترك وقت لنفسي ولأعمال جديدة

الشيماء٥

معلومات الشيماء٥
عارفين جوايا حاجه بتنزغ فيا بس مء عارفه امسكها عاوزه اتغير واخس بس بيجيلى حاجه غريبه بفضل اكل ساعات مش بفهم الحاجه بحس انى غبية مش عارفه حاسة انى متاخره خاصه كل لما اقرء كتاب بحس بنقص اكتر وعمرى عدى من غير اى انجاز
اشتغلت ١٠ سنين مشلتش منهم ولا فلوس
معرفش فيه لغبطه جوايا اوى

وردة بلدى 2000

عضوة مخالفة لقوانين المنتدى
معلومات وردة بلدى 2000
شيماء5 معلش انا مش فاهمة يعنى ايه مش لاقيه نفسك ما لازم توضحى برضك عشان هتلاقى هنا اخوات بجد يديوكى مية حل و حل

الشيماء٥

معلومات الشيماء٥
شيماء5 معلش انا مش فاهمة يعنى ايه مش لاقيه نفسك ما لازم توضحى برضك عشان هتلاقى هنا اخوات بجد يديوكى مية حل و حل
حاسه انى تايهه مش عارفه عاوزه اعمل ايه انا مش عاوزه اعيش وخلاص اكل واشرب وبس لا انا عاوزه اكون مميزه اكون منجزه اعمل حاجات تبسطنى مش عارفه اوصل احساسى ازاى

وردة بلدى 2000

عضوة مخالفة لقوانين المنتدى
معلومات وردة بلدى 2000
الاحساس ده اكيد من الفراغ اللى انتى عايشة فيه و طالما عندك وقت فراغ فا ليه مش تشوفى مثلا هواية حلوة او شهادة اضافة تاخديها او حتى تشوفى جمعية من بتوع المساعدات و كفالة الاسر و الحاجات ديه و كده و صدقينى و الله بيبقوا محتاجين متطوعين كتير لان شغلهم كتير ده معلش للفظ لو مش محتاجة فلوس و لو محتاجة يبقى دورى على شغل يناسبك و حاولى تكتبى فى ورقة عشان ترتبى عقلك و ربنا يوفقك يارب

Sarorasarah

معلومات Sarorasarah
العقل الباطن مترسخ بافكار سلبية ويخليك ترجعي لمعتقداتك الخاطئة لهذا لازم تشتغلي عليه
اهم شي اختي الصبرررررر مافي تغيير بيجي بيوم وليلة
واستمتعي بانجازاتك ولو كانت بالقدر البسيط
كلنا كنا مثلك عزيزتي بنحس اننا بلا هدف وعايشين وخلاص

صدقيني لما تلاقي نفسك حتستمتعي حتى بحتة الشيكولاته لما بتاكليها بتستمتعي بابنك وكلامه اللي ممكن كنتِ مش واخدة بالك بيقول ايه بتستمتعي بكل لحظة وكل ثانية بحياتك ومش حتلاقي وقت للنكد

ونفسك مش حتلاقيها الا لما تلاقي الطريق لربنا الاول
اعملي اشياء تنفعك دنيا واخرة ،، احتسبي اجرك عالله في كل شي بتعمليه وادعي لربنا يحققلك ما تتمني
اهم شي في الدعاءهو اليقين بالاجابة وتحري ساعات قبول الدعاء مثل سهام الليل لا تخيب ابداً

ثاني شي اعقدي النية والعزم على التغيير وحاولي انك تستمري وماتضعفي وكل يوم حيكون افضل من اللي قبله

خليك معانا وكلنا بنساعد بعض لحتى نوصل لاهدافنا

رهف 88

Well-known member
معلومات رهف 88
مشكورة حبيبتي شيماء على الكتاب .. انا انزله ومتحمسة اقرأه
بالنسبة لمماطلتك انصحك بتطبيق قاعدة العشر دقائق .. وهي ان تقرري عمل اي شي تتكاسلين عنه لمدة عشر دقائق فقط .. وبمجرد التفكير في مدة عشر دقائق البسيطة رح تتحمسي تبدي الشغل ولما تئيه رح تتحمسي تنهيه
هالطريقةلتني عليها روز ربي يجزيها .. انصحك بها ???
ربي يوفقك غاليتي❤❤

الشيماء٥

معلومات الشيماء٥
مشكورة حبيبتي شيماء على الكتاب .. انا انزله ومتحمسة اقرأه
بالنسبة لمماطلتك انصحك بتطبيق قاعدة العشر دقائق .. وهي ان تقرري عمل اي شي تتكاسلين عنه لمدة عشر دقائق فقط .. وبمجرد التفكير في مدة عشر دقائق البسيطة رح تتحمسي تبدي الشغل ولما تئيه رح تتحمسي تنهيه
هالطريقةلتني عليها روز ربي يجزيها .. انصحك بها ???
ربي يوفقك غاليتي❤❤
لو سكعتيه كمان هيعجبك بس حملى تطبيق كتاب صوتى من متجر واسعيه من عليه هيعجبك اوى

من نحن ؟؟

موقع نسوة : هي شبكه عربيه تهتم بكل ما يخص المرآه وحياتها اليوميه يعمل منذ سنوات لمساعدة والمساهمه في انجاح كافة الامور الحياتيه للمرآه العربيه