مرحبآ !

من خلال التسجيل في صفحات نسوة يمكنك ذلك من المشاركه وتبادل الآفكار الأيحابيه مع زميلاتك

آشتركي معنا الآن !

زوجي ومشاكل مع اهلي

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
اخواتي الغاليات انا تعبت واعصابي تعبت من كثرالمشاكل مع زوجي كل يوم مشكلة بسبب وبدون اليوم حد من اخواتي او ابوي او امي كلمة بطريقة مش عجباة يجي يفش غلة فيا والاطفال ليس انتي سلبية معاهم اني ما تحترميني انتي ولا اهلك هما ليس مش مستعنيين فيا وكلام كثير من هذا النوع هو من حقة انوا يكلمهم بطريقة غير لائقة لكن لو حد رد علية تقوم الدنيا ما ترتاح كل يوم مشاكل لما طقيت وانا واقفة بين الاثنين ما بقدر اقول حاجة لاهلي مش كفاية متحمليني واطفالي عندهم لما اكون بالشغل وكمان بواخة زوجي بالتعامل والتاني موريني الويل في البيت من الخناق والصوت العالي لما اطفالي تعبوا منوه كل يوم سبب جديد للمشاكل اعصابي بقت متوترة طول الوقت وحزينة على طول مش عارفة اتصرف ازاي ياريت تنصحوني معدتش مستحملة .

ريموني

عزيزتي ,,

النقاش الايجابي والصريح (((( في الوقت المناسب )))) حتما سيجد طريقا سهلا لاقناع (( زوجك )) بالمقولة :

عامل الناس كما تحب ان يعاملوك ..

مثل تلك العلاقات بين الزوج واهل زوجته تكون عادة حساسة جدا ...... لا تحتمل كثيرا من المشاكل ........

وانت هنا دورك لاقناع الطرفين لاحترام بعضهما البعض .......

لا تسمحين لاحد من اهلك بالغلط عليه في غيابه وحاولي معهم لكي يظهروا بعضا من الود اليه ... وهو بالتالي

حتما سيستجيب ويبدا رويدا رويدا بالتمسك بحبل المودة الذي نسج خيوطه اهلك (( اولا )) ........

اسال الله ان يهدي ويصلح بال زوجك ......

موفقة

المشكلة فعلا يا اختي ان زوجي عامل مشاكل كثيرة معي عند اهلي مخليهم كلهم شايلن منه اللي زعلان منة بسبب معاملته السيئة لي او هو عامل مشكلة مع الشخص نفسة فهو بيحيب يستلف حاجات تخص اخوتي بالرغم انة لا يحب ان احد منهم يلمس حاجة تخصة مهما كانت تافهه وكمان بيحب يهزر معاهم بدون حدود ولما حد بيرد علية بيرجع يزعل مش عارفة افهمة ازاي هو شايف انة يتصرف على كيفة في الوقت اللي يناسبة بغض النظر عن رغبات وحاجات الناس التانية مش عارفة افهمة الموضوع دة ازاي ؟؟؟؟؟

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
أعلى