مرحبآ !

من خلال التسجيل في صفحات نسوة يمكنك ذلك من المشاركه وتبادل الآفكار الأيحابيه مع زميلاتك

آشتركي معنا الآن !

زوجى وحبة الكبير انة دايما عايش قصة حب ساعدونى

بسم الله
والسلام كليكم ورحمة الله وبركاتة
انا هادخل فى الموضوع على طول انا زوجة اولة وزوجى عندة زوجة تانية
موصفات زوجى وسيم وغنى وشاب عندة 31 سنة ومركزه محترم وعلتة راقية وكريم معايا
ومع بنتا وبيلبى اى حاجة يحتاجها البيت وبيدفع فلوس كتير كل شهر صدقات وبيعمل اعمال تطوعية مستمرة وانا بحبة جدا وهو شمالى شرقى
طيب المشكلة انة بيعرف بنات كتير ومراتة الى على زمتة دلوقتى سبق انى شفتهم فى بيتى قبل مايتجوزها طبعا جايبها ينام معاها فى بيتى وعلى سريرى الموضوع دة من 3 سنين 0
ودلوقت اكتشفت انة بيعرف واحدة وبيجابها ينام معاها على سريرى بردة0
يعنى هو متجوز اتنين وعندة بنتين واحدة منى والتانية من ضرتى وبيجيب بنات ينام معاهم
انا دلوقتى اوجة واسيب البيت واطلب الطلق بس انا مش عايزة اسيب بيتىوارجع بيت ابويا مع انى اصغر اخواتى المدللة عندهم كلهم واب وماما عايشين وصحتهم كويسة الحمد للة ومشاء اللة عليهم بي
يتقوا الله طول عمرهم ومربينا على كدة ومفيش اى مشكلة مادية عندهم بس انا0مستريحة فى بيتى ومش عايزة اسيبة
طيب الحل التانى انى اوجةزوجى بس مش اسيب البيت وهو هايصلحنى ويمكن يشترى ليةهدية بس هايكون اكثر حرث مش اكتر من كدة وانا مش عارفة اعمل اية
ادعولى ربنا يهدى زوجى ويخرج حب المعاصي من قلبة

يعني سكتي في اول الموضوع مصار وراح عادها مره ثانيه وش بعد منتظره
ضروري تشوفي له حل
بس بحكمه وتروي
ولا تتطلعي من بيتك ابد
امسكي عليه ممسك او دليل واجهيه وهدديه بلفضيحه وخوفيه انو عندوا بنات لا يصير فيهم شئ
هدديه بفكرة الانفصال وانك مستغنيه عنه خوفيه من مرض الايدز
شوفي الطريقه اللي تناسب زوجك وسويها
موووووووووووفقه

الله يهديه ويسخره لك يارب
بس والله عجيبه هو يعرف ان الي يسويه حرام لانه عارف الدين زين وهذا من كلامك لانه يتصدك كثير ويعمل اعمال خير هو رجال متناقض يعني الي يسويه رياء بس ع شان الناس تتكلم عنه بالخير
ومن جوا يعمل المعاصي ويزني اويمكن العكس
ان زوجك حاس بغلطه ع شان كيذا يسوي اشياء تكفر عن ذنبه
حبيبتي انتي عليك تصارحينه وتعلمينه ان الي يسويه غلط وراح الله يبليه بعياله بكره
الله يوفقك يارب ويصبرك وقولي اللهم اجرني في مصيبتي واخلفني خيرا منها

وتين الحب

كلام اشراقه جديده .. عين العقل

زوجك راح يجيب لك الامراض وانتي ساكته

منتظره ايش..لازمتوقفيه عند حده اقل حاجه يخلي وساخته بعيد عنك

ياحبيبتي الرجال ماتفع معهم الطيبه

زوجك شكله موشايفك شيء

فكري في حل جذري تهديد تخويف اي حاجه

المهم يعرف انك مفتحه عيونك ومو راضيه عالوضع

وخبري امك او ابوك خليهم يوقفو بصفك

ربي يسخره لك ويهديه يارب..

الاخت اشراقة جديدة انا موسيكت انا لميت علية الدنيا وكان الموضوع فضيحة كبيرة ابويا اخدنى بيت اهلى وكان مصمم انى اطلق واخويا الكبير كمان دة كان راية
وبعدين هوا جة واعتذر كتير والموضوع خلاص وراوحت معة وبعدسنة اتجوزها وزعلت وسيبت البيت وكنت خلفت بنتى وهو جة صالحنى واتاسف وروحت معة بصوا نا مش هاكدب انا بحبة وبحب بيتى وهى دة المشكلة ان انا مش سيبتة لحد دلوقتى

خلود بكر

~◦ღ( مشرفة قسم الاستشارات الزوجية العامة )ღ◦~
الله يهديه يارب اسمعي اختي انا بوصيك بشئ واحد اتصلي على شيخ وقولي له بس دون ماتصرحي باسم زوجك يعني قولي له انا زوجي يزني وانا ماابغى الطلاق والله هذا الامر اتركي الاستشاره اول شئ لازم تسألي شيخ لان ممكن يكون جلستك حرام معاه انتي اسالي واذا شار عليك الشيخ انك تجلسي عنده فكري كيف تغيريه وخلي البنات ينصحوك

خلود بكر ربنا يبارك فيكى والله انا ببكى من ردك اصل انا كنت بفكر هو مش حرام انى عارف ان جوزى بيعمل المعصية الجامدة دة وان سكتة علية مش بنصحة لوجة الله

ام اسارين

شوفي حياتي ان كانك واثقه من زوجك انه زاااااااااني حرااااااااااااام تجلسي معاه هذا كلام مشائخ موثوقين

انا اكتشفت ان انى بخرج وبرجع القى فرش السرير مترتب بطريقة مختلفة بكون فاتحة الستارة ارجع القيها مقفولة النهاردة كنت بكدب نفسى واقول ان بعض الظن قسم يمكن متهيقلى هو كمان اتغير ابتدى يقولى قولى هاترجعى البيت امتى على شان اجى اوصلك مع انى بكون فى بيت اهلى فى اخر الشارع

مستشاره2010

اكيد لازم تواجهينة وتحطي حد للمهزلة هذي000ليش ساكتة ابي افهم 0000الله يكون بعون كل كل مظلوم

ذروه غنج

تحبينه وتحبين بيتك

اش هالكلام

ياختي الله يرضى عليك زوجك يمااارس الزنا وتقولين احبه

لا حول ولا قوة الابالله

طيب في حبك لربك لنبيك لنفسك

تشوفين المعصيه قدام وتعتذرين باشياء وهميه

اسفه على اللي كتبته بس من جد طلعتيني عن طوري

باين عليك انك تحبي زوجك كثير ومتجاوزه عن خياناته
لاتخرجي من بيتك بس واجههيه وقولي له بفضحك وبلم عليك الدنيا
وخليه يراضيك وكملي معاه حياتك

لية ساكتة؟ انا مش قوية انا اسهل علية انى اتالم وانا ساكتة عن انى اواجة واعمل مشكلة واخد موقف واعرف الناس حولية انا بتعب جدا من المشاكل لما بيحصل مشكلة كبيرة بينا بيكون بفسى المشكلة تخلاص باى شكل هو دايما يقولى انتى السهل الاين

الى اين؟؟

زوجك اني مسهله له المعصيه تدرين ليه

لانك ماتاخذي موقف حااااااسم

وهو عارفك وفاهمك 100%

لانه سماك السهل اللين

يعني كلمتي وبتسكتي

اختى الكريمه لا بد

تكوني اشرس من ذلك في المحافظه على بيتك ولا بيضيع منك بيتك وزوجك وحياتك

اول خان ثم تزو ثم مع وجود الزوجه الثانيه يخون

ماذا تنتظري؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

أعلى