ربنا افرغ علينا صبرا وثبت اقدامنا..

احصائياتى
الردود
1
المشاهدات
2K
معلومات قلب يحيا بالأمل
ربنا افرغ علينا صبرا وثبت اقدامنا..
هلا وغلا حبيباتي
كلها أيام وتطوى صفحات عام 1432 الله يختمها لنا بالأعمال الصالحة ويستخدمنا لطاعتو يارب
ياحبيباتي
انا ماعندي مشكلة زوجية اطرحها لكن عندي مشكلة روحية... أول مرة تصير في حياتي
صارت تجيني حالات اسرح كتير في الصلاة ... الورد اليومي تبعي من القران ليا تقريبا التلاتة الاسابيع وانا اعيد في الجزء الأول والتاني من القران واتعب بعدها واحس برغبة شديدة للنوم!! وازا قاومت الاقي مية شغلة جات في راسي واجلس على اللاب عشان احل واجب ولا اذاكر.. ويمضي الوقت وانا ماسويت حتى نص الشغل؟؟؟
احيانا اجلس ابكي واسال الله ان يحسن خاتمتي..
أحس بفراغ روحي.. أبكنتي آية (قالوا ربنا أفرغ علينا صبرا وثبت اقدامنا وانصرنا على القوم الكافرين)..جلست ادعي ربي افرغ على قلبي الطمأنينة واملأه بالإيمان..
ماني عارفة هل لأن اشغالي مع اطفالي الاتنين ودراستي كترت فألهتني.. ولا هيا عوامل الغربة ؟؟ بس ماكنت كده ليا فترة الشهرين وانا جالسة اعيد وازيد في اول جزأين من القران؟؟
ولا لأني على وجه تخرج وماني قادرة احدد اهدافي وايش ابغى؟؟ بس برضو دا مش عذر؟؟
ماني عارفة حاسة اموري ملخبطة وانا اللي كنت معروفة في العيلة بتنظيمي واجتهادي...
وزوجي لمن اناقشه في دي الأمور يقولي عشان ماتخرجي...انا خرجاتي مو كتيرة بس بأعرف أسلي وقتي في البيت... وفتح معايا موضوع ليش انتي اللي حافظة للقران تشتكي من دي الأمور وانا لأ؟؟
زوجي مو ملتزم لكنه الحمدلله طيب في الامور الدينية..
هل انا شخصيتي فيها شي غلط؟؟
مااعرف دا الترم صايبتني حالة برود... احيانا تجيني افكار اني اترك الدراسة وارجع للتحفيظ بس اقول حرام مابقي الاترم واتخرج...
بالرغم اني احس انو عيب عليا اني اعرض مشكلة زي كده وانا المتعلمة بس احس اني جاهلة من الداخل...اللهم اني اسألك الستر والعفو

هيا مجرد فضفضة من الغربة... شاكرة لكم مروركم..

مدمنة صبر

معلومات مدمنة صبر
ما شاء الله حافظه للقران ما دمتي حافظه للقران فابشرررري من الله بالشفاء فأهل القران هم أهل الله وخاصته

اللي تعانين منه وسوااس من الشيطان الرجيم وهو تعوووعد الله ان يعيشنا في هم وضيق والاشياء اللي تعانين منها اغلب الناس يعانون منها لا تخافي

الحل بعدالله بيدك انتي لا تستلمي لهاالواسواس وخاصه كلمه قلتيها وهي

... وفتح معايا موضوع ليش انتي اللي حافظة للقران تشتكي من دي الأمور وانا لأ؟؟

هي هالكلمه من وسوسة الشيطان والدليل طرحك لها السؤال في المشكله!!

عززي لا افراط وولا تفريط

محتاجه لراحه لنفسك خصصي يوم كامل لها حتى تستعدي نشاطك

من نحن ؟؟

موقع نسوة : هي شبكه عربيه تهتم بكل ما يخص المرآه وحياتها اليوميه يعمل منذ سنوات لمساعدة والمساهمه في انجاح كافة الامور الحياتيه للمرآه العربيه