يا تري هو عقاب او ابتلاء من رب العالميين

احصائياتى
الردود
7
المشاهدات
2K

dinaalouzi

معلومات dinaalouzi
يا تري هو عقاب او ابتلاء من رب العالميين
اخواتي الاعزاء انقل لكم ما حدث معي طوال حياتي لاكون عبرة ودرس لكل فتاة او سيدة وقد كتبت هذا لاني اشعر بالضيق والاكتئاب:icon1366: وانه ليس لدي سوي الله سبحانة وتعالي اعلم بحالي ولعلمي اني ربما اجد لديكم النصيحة

انا سيدة متزوجة منذ اربع سنوات وزوجي راجل في البيت بكل ما تحمل للكلمة من معني فهو يعرف التزامات بيتة من ماكل ومشرب وايجار وتوفير مصاريف البيت كاملة ولكن ينقصة الشيء الاساسي في الحياة الزوجية وهي التي خلق اللة الانسان من اجلها وهي القدرة الجنسبة فقدرتة ضعيفة او لا ادري ربما يحتاج الي علاج او ماشابه لكن هو لا يعترف بهذه المشكلة فالجماع بيني وبينة لايكون الاممكن مرة بالشهر او مرتيين باقصي تقدير وعندما يحدث شجار بيننا ممكن بالشهر لايحدث اي شيء بيننا الا اذا انا طالبتة بهذا الحق :sadwalk: .

كما اعلم ان الزوجة تكون هي المطلوبة من زوجها او الشعور يكون متبادل بينهم ولكن في حياتي انا اصبحت انا صاحبة المبادرة دائما وابدا لدرجة اني اشعر اني غير سوية او طبيعية وفي بعض الاوقات اريد ان ابتعد وبالفعل ابتعد ولا اذكر لة اي شيء عن هذا الموضوع ولكن لو تركتة عندة استعداد ان يجلس هكذا بدون اي مشاكل لشهور .

انا عمري 32 سنة وهو عمرة 40 سنة ولم ننجب حتي الان لمشاكل في هرموناتة ويذهب ليتعالج ويوقف العلاج فجاة

ولا يذهب لحل مشكلتة ولا يحاول حل مشكلة عدم وجود الاولاد التي سببتلي حالة نفسية رهيبة ولا يعطيني حقي الشرعي حتي خلتني دائما احلم اني مع رجال اخرين واشياء من هذا القبيل في احلامي مع العلم ان طول حياتي لم يحصل معي هذا الشيء .

كل هذا وانا استحمل وبل بالعكس احاول اتظاهر بعدم المشكلة وفي كثير من الاحوال اشعر اني استاهل ما يحدث لي وانة عقاب من رب العباد علي ما فعلتة في حياتي السابقة قبل الزواج من استهتار ةعدم تحمل المسؤولية

دائما اقول لنفسي هذا اقل عقاب يمكن ان احصل علية مع العلم:no: اني من وقت الزواج وانا ملتزمة جدا واحب زوجي جدا ومخلصة في بيتي واحاول ابذل كافة السبل لاجعلة مبسوط وكثير من زملائة يحسدوة عليا ولا يعلمون ما بداخلي من الم ومعاناة

من اسبوع كنت اتحدث معه وطلعت مني كلمة لم تعجبة مثل اسكت بقي:icon1366: وبعدين قالي احترمي نفسك واتكلمي بادب ومبيكلمنيش من وقتها وانتوا عارفيين الباقي بقي ممكن يفضل علي الحال دة فترة كبيرة مفيش مشاكل اهو اي حاجة علشان يتجاهلني والسلام وعادا يتعامل معايا بطرقة فيها صرامة وحزم مفيش هزار مفيش كلام مش مستحب ولو قلت كلمة مكش عجباه يقوم الدنيا وميقعدهاش ليا يعني بحس انة قاعدلي بالمرصاد:smoke1: لو انا غلط مفتكرش انة مرة فوتلي حاجة او موقف معجبهوش مبفتكرش ابد

انا طلبت منة الطلاق انهاردة علشان انا مش قادرة حاسة بضغط نفسي رهيب ربنا الي يعلم وامبارح حلمت ان حد بيجري ورايا بسكيين وعايز يموتني وكل ما احاول ابعدة عني واخد منة السكين ياخد واحدة تانية وهكذا وصحيت من النوم اخر نكد

تقدروا تقولولي اتصرف ازاي اعمل اية لما طلبت منة الطلاق انهاردة صعبت عليا نفسي وقعدت اعيط في الشغل في مكتبي لوحدي مش علشان حاجة علشان حسيت سنيين العمر جرييت وحسييت اني بحبة وان الظروف اقوي منا وحسيت كمان اني هعمل اية لو سبني افكاري اتلخبطت وتفكيري اتشتت بس الي انا عارفاة ومتاكدة منه ان جوزي قدري ولازم استحملة بكل ما تحمل المعني من كلمة حتي لو علي حساب نفسي

هو مش ذنبة حاجة ان ربنا خلقة كدا ساعات اقول وهو ذنبة اية دة قدر ربنا علية وعليا وياتري لو سبتة هيعيش ازاي ولو اتجوز تاني هيرتاح او يمكن ميتجوزش تاني مش عارفة ولو انا اتجوزت هرتاح او بردة يمكن متجوزش خالص وبردة اعيش وحيدة انا حاسو باظلم مش قادرة وصفلكم بس حاسة ان مفيش بايدي حاجة العجز وقلة الحيلة تعبوني لو هو شغل اقدر اغيرة لو لبس اقدر اشتري جديد بس احساسي ان حياتي هي كدا ومفيش تغيير هتجنني من التفكير

انا حكتلكم الي بيضايقني والي تاعبني نفسيا ارجوكم ساعدوني وادوني نصيحتكم

@ بسمة أمل @

معلومات @ بسمة أمل @
الله يفرج همك ياااااااااااااااااااااااااااااااارب والله تالمت لك واتمنى البنات يفيدونك

aldana

معلومات aldana
عزيزتي الله يساعدك ...... بس أنصحك ترسلين له هذه المشاركه على الإيميل كرساله ...وخليه يستوعب مدى معاناتك ويشعر فيك يمكن يتكلم ويفضفض بعد طول انتظار .

dinaalouzi

معلومات dinaalouzi
هو مش من النوع الي بيجلس علي النت كتير ولو قعد يحاول انة يعرف اخر اخبار الطيرات لانها هوايتة بعد البلاي ستيشن
ولكن انا مش عارفة حاسة اني يمكن متكلمش في الموضوع احسن لان الكلام مش بيجيب فايدة

Njla

معلومات Njla
اختى العزيزة عليك بكثرة الاستغفار الدعاء فى جف الليل بان الله يصلح حالكم وسترين الفرق باذن الله . بالتوفيق

معلومات درة الأكوان
إذا كانت المشكلة جنسية فهي من رأيي الشخصي لها حلول كثيرة

مثل أخذ أدوية بالأعشاب الطبيعية مثل الزنجبيل أو القرفة أو الشومر (الحبة الحلوة أو الشمرة) أو

أخذ عسل مع غذاء ملكة النحل يوميا بمقادير معينة ويوجد منها كبسولات للتقوية الجنسية وحبوب الجنسنغ
وأيضا إذا لم تفيد هذه كلها الله مكثر الفياجرا والسيالس وغيرها من الحبوب التي يعلنوا عنها كدعاية في التلفاز

وإذا رفض مبدأ العلاج فقولي له أن علاج الحالة الجنسية مثله مثل غيره من الأمراض العضوية والنفسية ولا داعي للحرج منك فأنت في عمر بأمس الحاجة لرجل يشبع عواطفك ويشبعك جنسيا

ومن ناحية أنه عصبي فهو يعلم جيد أنه مقصر ويخاف أن يطووووووول لسانك عليه فهو يطبق المثل القائل:خدوهم بالصوت ليغلبوكم,
وهذا رأيي الشخصي والله أعلم

[blink]درةالأكوان[/blink]:icon26:

من نحن ؟؟

موقع نسوة : هي شبكه عربيه تهتم بكل ما يخص المرآه وحياتها اليوميه يعمل منذ سنوات لمساعدة والمساهمه في انجاح كافة الامور الحياتيه للمرآه العربيه