كرهت زوجي وكرهت الزواج من حملت

احصائياتى
الردود
12
المشاهدات
5K

Sharifa83

معلومات Sharifa83
كرهت زوجي وكرهت الزواج من حملت
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
كيفكم أخواتي ..؟
من بدأت الحمل كنت ما أعرف إني حامل كرهت زوجي وعفته وصار عندي برود ...
أسكن عند أهل زوجي حتى بيت تأتيني حالة أكره كل من بالبيت واكره كل شئ حولي
بس أروح بيت أهلي أكون طبيعية وما أحب أخرج إي مكان ..
حالياً أنا بدخل الشهر الخامس ...
والله راحمه زوجي وأشفق عليه أكلمه برود حتى كلمات الغزل أغصب نفسي عليها
ومرات أحس باللوم على زواجي
من غير كوابيس أحلم حشرات خنافس وأحلام كانت تراودني من قبل زواجي رغم إني أنام على وضوء لكن ما أعرف هالكوابيس...
تواصلت مع شيخ فقالي محتاجة أحصن نفسي
والحمدلله اقرأ القران وذكر واذكاري...
لكني مستغربة من كوابيسي
صرت حتى أتمنى يموت زوجي عشان أرتاح منه

....
فما تجربتكم هل بسبب الوحام أم غيره ...؟

وردة بلدى 2000

عضوة مخالفة لقوانين المنتدى
معلومات وردة بلدى 2000
ربنا يتم حملك على خير يارب و يسهلك وقتك و يرزقكم بالذرية الصالحة
اللى انتى فيه طبيعى بس اللى انا اعرفه و حصل معايا و مع بعض معارفى انه بيكون في الأوائل و مش بيوصل للشهر الخامس زى ما انتى بتقولى لان ده وقت المفروض يكون الوضح مستقر معاكى بس ميمنعش انه بيختلف من واحدة للتانية و برضه متسبعديش كلام الشيخ و نفذى اللى قلك عليه و بالنسبة لزوجك حالوى انتى او امك او امه مثلا يفهموه ان الحمل بيغير في مزاج الواحدة و حتى انا أحيانا كنت اعيط لوحدى كده من غير حاجة علشان دماغه مترحش بعيد و ربنا يبعد عنكم الشر يارب و يسعدكم

Sharifa83

معلومات Sharifa83
ربنا يتم حملك على خير يارب و يسهلك وقتك و يرزقكم بالذرية الصالحة
اللى انتى فيه طبيعى بس اللى انا اعرفه و حصل معايا و مع بعض معارفى انه بيكون في الأوائل و مش بيوصل للشهر الخامس زى ما انتى بتقولى لان ده وقت المفروض يكون الوضح مستقر معاكى بس ميمنعش انه بيختلف من واحدة للتانية و برضه متسبعديش كلام الشيخ و نفذى اللى قلك عليه و بالنسبة لزوجك حالوى انتى او امك او امه مثلا يفهموه ان الحمل بيغير في مزاج الواحدة و حتى انا أحيانا كنت اعيط لوحدى كده من غير حاجة علشان دماغه مترحش بعيد و ربنا يبعد عنكم الشر يارب و يسعدكم
بأذن الله غاليتي بارك الله فيك وجزاك كل خير وزيادة على ردودك ...
أنا مريت بفترة كنت حتى أريد اهرب منه ..
وحاليا أحاول بقدر المستطاع تمر علي أيام أبكي وضيقة بتكون في وأيام الحمدلله ..
أنا متزوجة بعيد عن أهلي بمنطقة ثانية ومن أول زواجي من أنخطبت ومشاكل كثيرة صارت معي لين ما انتقلت لبيت زوجي حتى زوجي أخر الزواج كنت اتعب وقتها بشغلي ومشاكل مع أهلي والبيت ...
قدر الله وتم زواجي ولله الحمد بحاول بس يرجع زوجي من سفره اروح بيت أهلي والله لدرجة إنه أهلي لما زاروني حسيت بصرخ وأقول لأمي خذيني معاك ما أريدهم اريد ارجع البيت معاكم

وردة بلدى 2000

معلومات وردة بلدى 2000
حاسة بيكى و رب الكعبة و تقريبا كل الضغوط ديه كانت السبب في الحالة اللى وصلتى ليها ديه بس برضه خدى بالك من اول ما تحسى ان مزاجك راح يتغير او حتسة انك هتنجرى لازم لازم لازم تغيرى المكان اللى انتى فيه بمعنى لو في اوضة نومك روحى الصالة او اتصلى بحد قريب من قلبك او اعملى اى شيء او افتحى مصحف او كتاب بس المهم تخرجى من الوضع اللى انتى فيه اول ما تحسى بشئ لانى اسمع و ربنا يحفظك و يحفظ كل البنات يارب في حاجة اسمها اكتئاب حمل و طبعا كل تغيرات جسمك و هرموناتك بتساعد على ده و ربنا يعديها على خير و يخرج النونو للدنيا سليم معافى يارب

Lena Dareen

مجموعة الإدارة
طاقم الإدارة
معلومات Lena Dareen

هذه الحالة وحام و كل امرأة حامل تمر بهذه المرحلة و لكن على درجات .. اكثري الذكر و الاستغفار
مرحلة و بتم ان شاء الله
ربي يتمم حملك
!

التعديل الأخير:

Sharifa83

معلومات Sharifa83
حاسة بيكى و رب الكعبة و تقريبا كل الضغوط ديه كانت السبب في الحالة اللى وصلتى ليها ديه بس برضه خدى بالك من اول ما تحسى ان مزاجك راح يتغير او حتسة انك هتنجرى لازم لازم لازم تغيرى المكان اللى انتى فيه بمعنى لو في اوضة نومك روحى الصالة او اتصلى بحد قريب من قلبك او اعملى اى شيء او افتحى مصحف او كتاب بس المهم تخرجى من الوضع اللى انتى فيه اول ما تحسى بشئ لانى اسمع و ربنا يحفظك و يحفظ كل البنات يارب في حاجة اسمها اكتئاب حمل و طبعا كل تغيرات جسمك و هرموناتك بتساعد على ده و ربنا يعديها على خير و يخرج النونو للدنيا سليم معافى يارب
بأذن الله غاليتي ...
❤?بارك الله فيك وجزاك كل خير وزيادة

Sharifa83

معلومات Sharifa83

هذه الحالة وحام و كل امرأة حامل تمر بهذه المرحلة و لكن على درجات .. اكثري الذكر و الاستغفار
مرحلة و بتم ان شاء الله
ربي يتمم حملك
!
الحمدلله غاليتي مكثرة...وأحاول كل ما تجيني استغفر الله..حتى أكون نائمة ولا كأنه أحد يتكلم براسي واصحى من النوم بضيقة وكره كل شئ
أروح أتوضأ واصلي وأقرأ من سورة البقرة وأنعزل لين أحس نفسي هدأت أختلط بالي بالبيت...
ربي يجزيك الجنة وزيادة ويا بارك فيك على ردك
?❤

~UniQuE~

مراقبة أقسام الأستشارات الزوجية ،الأنماط الشخصية
معلومات ~UniQuE~
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
كيفكم أخواتي ..؟
من بدأت الحمل كنت ما أعرف إني حامل كرهت زوجي وعفته وصار عندي برود ...
أسكن عند أهل زوجي حتى بيت تأتيني حالة أكره كل من بالبيت واكره كل شئ حولي
بس أروح بيت أهلي أكون طبيعية وما أحب أخرج إي مكان ..
حالياً أنا بدخل الشهر الخامس ...
والله راحمه زوجي وأشفق عليه أكلمه برود حتى كلمات الغزل أغصب نفسي عليها
ومرات أحس باللوم على زواجي
من غير كوابيس أحلم حشرات خنافس وأحلام كانت تراودني من قبل زواجي رغم إني أنام على وضوء لكن ما أعرف هالكوابيس...
تواصلت مع شيخ فقالي محتاجة أحصن نفسي
والحمدلله اقرأ القران وذكر واذكاري...
لكني مستغربة من كوابيسي
صرت حتى أتمنى يموت زوجي عشان أرتاح منه

....
فما تجربتكم هل بسبب الوحام أم غيره ...؟
و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته

حبيبتي اللي لفت نظري اكثر هو احلامك و كوابيسك بالحشرات قبل و بعد الزواج لانه هذا يعني انك محتاجة للرقية الشرعية فحاولي تعملي برنامج للرقية بسيط و بنفس الوقت شامل و فعال و ستجدين الكثير من البرامج في النت و استمعي كذلك للرقية العامة و خليها تكون شغالة و مكررة في الليل مع محافظتك على الاذكار و التحصين و قيام الليل و ايضا سورة البقرة اقريها ثم انفثي على بطنك ...

و اما بالنسبة للنفور الذي تحسي فيه فهذا من الوحام لكن كمان جيبي مويه و اقري عليها كل الايات اللي تتكلم عن الزواج و السكينة و الانشراح و اشربي منها انتي و زوجك ...

Sharifa83

معلومات Sharifa83
هو فعلا من حملت ظهر هالشئ عندي ولا قبلها حياتي عادية وعايشة الحين وسواس كره ما حولي حتى زوجي اعاتب نفسي مقصره فيه
فالله يعين كل مراه حامل على وضعها هذا ?❤

وردة بلدى 2000

معلومات وردة بلدى 2000
هو فعلا من حملت ظهر هالشئ عندي ولا قبلها حياتي عادية وعايشة الحين وسواس كره ما حولي حتى زوجي اعاتب نفسي مقصره فيه
فالله يعين كل مراه حامل على وضعها هذا ًںŒ¹â‌¤
باذن الله يا حبيبتى فترة و هتعدى بس عندك انتى زايدة شزية و طولت معاكى عشان في مشاكل و ترسبات قديمة عندك و الشيطان اعوذ بالله بيفكرك بيها

Aso0

معلومات Aso0
هذا وحام حبيبتي لا تقلقي ان شاء الله كله يروح انا حملي الاول صار فيني وطول معاي كثير الله يهون عليك الوحام متعب ?

من نحن ؟؟

موقع نسوة : هي شبكه عربيه تهتم بكل ما يخص المرآه وحياتها اليوميه يعمل منذ سنوات لمساعدة والمساهمه في انجاح كافة الامور الحياتيه للمرآه العربيه