فلتتخلص من تلك الصفات قبل ان ترتبط

احصائياتى
الردود
0
المشاهدات
366

راجيه الرضا

مراقبة و متميزة أقسام نسوة
معلومات راجيه الرضا
إنضم
18 فبراير 2017
المشاركات
14,542
مستوى التفاعل
9,665
النقاط
113
فلتتخلص من تلك الصفات قبل ان ترتبط
- خليك سينجل.

- 1 : لو ماكنتش بتحب و تقدر نفسك ، مشكلة كبيره انك تدخل في علاقه عشان تستمد من شخص قيمتك و اهميتك، لو انت مش مقدر و بتحب نفسك و بتستمد التقدير من برا فأنت بتدمر نفسك.

- 2 : لو لسه موجوع .. ماترتبطش لحد ما تتعافى من كل علاقاتك السابقه و مشاكلك النفسيه اللي ممكن بسببها تظلم نفسك و الشخص اللي معاك

- 3 : لو مش لافي الشخص المناسب .. الشخص اللي كل مناقشاتك معاه لها معنى و عندك شغف في الكلام معاه في كل حالاتك و تكون على طبيعتك معاه طول الوقت مش محتاج تتصنع.

- 4 : لحد ما تقتنع وتفهم إنك محتاج شخص عشان تكبروا و تنضجوا سوا و تشاركوا بعض في الوحش و الحلو ، مش مجرد انك محتاج شخص يدعمك و يخلي باله منك أو تشاركه العيشة وخلاص.

- 5 : لحد ما تتأكد إنك مكتفي بنفسك .. و ممكن تقعد فترة كبيرة مش محتاج حد معاك او جنبك، وإنك تعلقك بالشخص اللي هترتبط بيه هيكون تعلق سوي مش مرضي.

- 6 : لحد ما تكون قادر انك تملى الفراغ اللي جواك بنفسك و بهواياتك مش مجرد ترتبط بشخص عشان يملالك وقت فراغك ، و تفهم ان لكل شخص مساحته الشخصية اللي بيلاقي نفسه فيها.

- 7 : لحد ما تكون متعود خصوصاً في وقت زعلك و اكتأبك تشارك الشخص اللي معاك بمشاعرك ، مش تروح تقعد لوحدك و تقفل على نفسك لان ده من حقه عليك.

- 8 : لحد ما تكون عندك طاقه كافيه انك تكون مع شخص تاني ، الطاقه دي بتشمل الوقت و البال و المشاعر.

- 9 : لحد ما تكون عارف انك مش عايش لوحدك و تقدر تضحي ببعض حاجات في شخصيتك عشان الشخص اللي معاك و عشان العلاقه تكمل ، و تشيل من دماغك تفكير اصل اللي بيحبني يتحمل عيوبي.

- 10 : لحد ما تكون سوي نفسياً و تتخلص من رغبتك في التحكم و السيطرة على اللي معاك او تبتزه عاطفياً او تكون بتسمع و بتدي ودنك للناس اللي حواليك و يأثروا على قرارتك.
- 11 : لما تكون بتقدر تسامح و بتعدي للي قدامك و تقدر انكم بشر وارد حد يغلط.

منقول
 

من نحن ؟؟

موقع نسوة : هي شبكه عربيه تهتم بكل ما يخص المرآه وحياتها اليوميه يعمل منذ سنوات لمساعدة والمساهمه في انجاح كافة الامور الحياتيه للمرآه العربيه