تعبت والله

احصائياتى
الردود
5
المشاهدات
1K
معلومات بنوته رقيقه2013
تعبت والله
عايزه اقول انى قريت كتير اوى واتغيرت مع جوزى كتير جدا انا جوزى مغترب فى بلد عربى وبقالنا 6 سنين حجج غير مقنعه اننا نستقر معاه انا وبنتى لحد ما تعبت وكل اجازه يجيلى اعرف واكتشف انه يخونى هناك خيانه فعليه لحد من سنتين فاتوا كنا واقفيين على الطلاق وابتديت انا اقرا وادور على المقالات والمواضيع هنا لحد ما اتغيرت وابتدا يهتم ويبصلى الى مضايقنى اننا بقينا احسن كتير بفضل الله سبحانه وتعالى وبفضل المنتدى هنا وغيره من المواقع الى دخلت عشان اقرا فيها ولانى طورت نفسى كتير بقيت احب اقرا وادور على الكتب المفيده
مشكلتى انى تعبت اقرا تعبت افضل تحت مزاجه وابين عكس الى جوايا رجعت اضعف تانى وارجع اسوء من الاول رجعت احس بعدم الامان ازاى اقدر ارجع اقف على وجلى تانى انا الحمد لله بصلى وربنا يثبتنا جميعا بس تعبت اجرى نفسى اقف شويه اعيط واصرخ عشان نفسى تعبت ممكن تساعدونى ازاى اثبت فى التغيير ومرجعش تانى لوضعى القديم

~UniQuE~

مراقبة أقسام الأستشارات الزوجية ،الأنماط الشخصية
معلومات ~UniQuE~
عايزه اقول انى قريت كتير اوى واتغيرت مع جوزى كتير جدا انا جوزى مغترب فى بلد عربى وبقالنا 6 سنين حجج غير مقنعه اننا نستقر معاه انا وبنتى لحد ما تعبت وكل اجازه يجيلى اعرف واكتشف انه يخونى هناك خيانه فعليه لحد من سنتين فاتوا كنا واقفيين على الطلاق وابتديت انا اقرا وادور على المقالات والمواضيع هنا لحد ما اتغيرت وابتدا يهتم ويبصلى الى مضايقنى اننا بقينا احسن كتير بفضل الله سبحانه وتعالى وبفضل المنتدى هنا وغيره من المواقع الى دخلت عشان اقرا فيها ولانى طورت نفسى كتير بقيت احب اقرا وادور على الكتب المفيده
مشكلتى انى تعبت اقرا تعبت افضل تحت مزاجه وابين عكس الى جوايا رجعت اضعف تانى وارجع اسوء من الاول رجعت احس بعدم الامان ازاى اقدر ارجع اقف على وجلى تانى انا الحمد لله بصلى وربنا يثبتنا جميعا بس تعبت اجرى نفسى اقف شويه اعيط واصرخ عشان نفسى تعبت ممكن تساعدونى ازاى اثبت فى التغيير ومرجعش تانى لوضعى القديم
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

اختي كل الضغوطات اللي تحسينها نابعة من مشكلة انك تغيرتي عشانه فقط موو عشان نفسك بالاول ....

احنا دايما ننصح المرأة اذا بدأت رحلة التغيير يكون كل هذا عشان نفسها بالاول لكن البعض من النساء من تتغير عشان تتمكن من جذب زوجها و يرضى عنها فتصبح انسانة حاملة للقناع و لابسة لبس اصلا ما يناسبها و لذلك بعدها تشعر بالضيق و الملل و عدم الرضا عن النفس !

الحل برأيي انك تركني خوفك من خيانة زوجك على جنب و تستودعيه الله سبحانه و تعالى يحفظه لكي من مواطن الفتن و الفساد و بعدها تبدي تكتشفي نفسك من جديد و تمارسي هواياتك و الأشياء اللي تحبينها ...

مافي احسن من انك تكتشفي نفسك و تشوفيها بنظرة اخرى كأنك اول مرة تقابليها و تعرفي اييش هي نقاط ضعفها و تعالجيها و نقاط قوتها و تقويها اكثر اكيد بتكون تجربة ممتعة ...

اعرف انه الكلام سهل و التطبيق صعب لكن متأكدة انك قدها و بتعرفين كيف تحلين مشكلتك ...

راجيه الرضا

مراقبة و متميزة أقسام نسوة
معلومات راجيه الرضا
ما شاء الله رد  الاخت يونبك ممتاز بالاضافه الي ان ما يثبتك ع التغيير ان تجدي اثار  التغيير الايجابيه عليك  وعلي اولادك .مثلا قربك من الله تعالي اليس ممينا لنفسك لماذا لا تستغلينه بالدعاء والتضرع الي الله تعالي بالدعاء ان يصرف الشر عنك وعن زوجك وان يلهمك رشدك وهنا موضوع في منتدي الزوج والزواج عن للتي يخونها زوجها  بوسطه جولي فيم مفيد جدا اقرئيه وسيفيدك كثيرا

معلومات بنوته رقيقه2013
شكرا على ردك واهتمامك معاكى حق اختى
تفتكرى فعلا انا بقيت كده بس انا فى اول التغيير كنت بتغيير لان حياتى كانت باضييع قدام عينى وكنت واحده تانيه غريبه بعد اربع سنين عذاب بمعنا الكلمه معاه لحد ما ابتديت اتعلم صعب التطبييق اوى اوى وعايز تعود اكتر مشكلتى بس يحسنى واثقه واحبه كتير يرجعنى لحضنه تانى وبس اقربله اكتر يبعد عنى زهقت من اللعبه دى اوى

معلومات بنوته رقيقه2013
يالله القرب من ربنا كتير بيهدينى والدعاء يالله تخيلى كنت ساعات اايآس واقول ياربى ليه حياتى كده دلوقتى الحمد لله احسن كتير وقيام الليل كان يهدينى اوى اوى ويصبر قلبى كان ربنا بيطبطب عليا وعلى قلبى
ميرسى ياقلبى على ردك

معلومات ريماس الحزن
شكرا على ردك واهتمامك معاكى حق اختى
تفتكرى فعلا انا بقيت كده بس انا فى اول التغي
ير كنت بتغيير لان حياتى كانت باضييع قدام عينى وكنت واحده تانيه غريبه بعد اربع سنين عذاب بمعنا الكلمه معاه لحد ما ابتديت اتعلم صعب التطبييق اوى اوى وعايز تعود اكتر مشكلتى بس يحسنى واثقه واحبه كتير يرجعنى لحضنه تانى وبس اقربله اكتر يبعد عنى زهقت من اللعبه دى اوى
عزيزتي من كلامك ان زوجك من تبتعدي عنه ضمن حدود القوة والثقه يتقربلك ومن انتي تحتاجينه وتتقربيله يبعد عنك اذن زوجك شمالي
حبيبتي حاول داءما خلي مسافه بينك وبينه لان زوجك يحب ان يطارد فريسته مايحب يكون هو الفريسه يحب يكون هتو المبادر يمكن لان هذا الشي يحسسه برجولته هذا كلامي حسب مافهمته من كلامج ربي يسعدج 

من نحن ؟؟

موقع نسوة : هي شبكه عربيه تهتم بكل ما يخص المرآه وحياتها اليوميه يعمل منذ سنوات لمساعدة والمساهمه في انجاح كافة الامور الحياتيه للمرآه العربيه