بادئ الموضوع تاريخ البدء
  • المشاهدات 111
  • الردود 1
إنضم
26 سبتمبر 2020
المشاركات
2
مستوى التفاعل
0
النقاط
1
مساء الخير

احس اني معقدة نفسيا بعض الشيء انا تقريبا تربيت وحيدة انا اصغر اخواني وكنت عايشة مع والدي ووالدتي بالسعودية واخواني واختى الكبيرة نزلوا مصر للجامعة والزواج وانا بعمر ست سنوات تقريبا ومن يومها لين وصلت عمر ١٧ لما نزلت مصر للجامعة وانا كنت وحدي بدون اخواني واختى، وحتى لما نزلت مصر كانوا اخواني واختى تزوجوا وكل واحد في بيته . وأمي كانت شديدة معي نوعا ما وحازمة وتقول انتي بنت وتقول المثل المصري (البنت تكسرلها ضلع يطلع لها اتنين ). هذا أثر معي في العزلة واذا جلست وسط ناس مااقدر اتكلم كلمتين واتلغبط في الكلام ولا ادري اقول ايه وعشان كده تقريبا طول الوقت وسط الناس صامتة اجلس واقوم ما اتكلم كلمتين . على العكس تماما اذا كنت اتكلم في الجوال او دردشة اكون ولا افلاطون في زمانه اتكلم واكتب واصول واجول واحب جدا الحديث لكن اذا اللي يراسلني وقف امامي اضرب لخمة وما اقول كلمتين رغم اني ثقتي بنفسي كبيرة جدا لكن العزلة في صغري ما عودتني اجلس وسط الناس واحكي .
حد مر بنفس التجربة او عنده رأي ينصحني بيه
 
إنضم
13 يونيو 2019
المشاركات
42
مستوى التفاعل
17
النقاط
8
يمكن كانو اهلك يمنعوك من الكلام لما تكونوا جالسين مع بعض وفيه ضيوف عشان كذا سببوا لك عقده وصرتي تخافين من ردة الفعل لما تتكلمين مع الناس
 

كلمة المدير

جميع المواضيع والمشاركات المكتوبة تعبّر عن وجهة نظر صاحبها ,, ولا تعبّر بأي شكل من الاشكال عن وجهة نظر إدارة المنتدى .

عن منتديات نسوة

نسوة أكبر تجمع نسائي في العالم العربي لكل ما يخص عالم حواء والحمل والولادة والزواج والثقافة الجنسية والسعادة الزوجية وطرق الجماع وقصص وحكايات رومانسية وتسريحات وكياج لكي أن

تابعنا على المواقع الاجتماعية


إتصل بنا

 

أعلى