اريد الانفصال

احصائياتى
الردود
8
المشاهدات
2K

Princess of a

معلومات Princess of a
اريد الانفصال
عندي سؤال متى اقدر اطلب الانفصال بدون ماحس بتأنيب الضمير
زوجي وجوده معدوم في حياتي ، دايم برى البيت مع اصحابه وسهر للصباح ولا احتاجه ماديا
انا موظفه واعمل واهتم بالبيت والاولاد وكامل المسؤوليه علي وفي النهايه مالقى شخص معي نهايه يومي
هل انا عديمة احساس ان طلبت الانفصال وفضلت مصلحتي على اولادي ، اخاف من المستقبل يبهدلهم وياخدهم غصبا ولا اريد العيش مع شخص يعاملني بطريقه دونيه
مالحل

دانسميز

Well-known member
معلومات دانسميز
ممكن تتكلمي عن مواصفات زوجك أكثر..غير السهر خارج البيت ..هل هناك شيء آخر يزعجك في شخصيته..ماهي فصيلة دمه ..
هل تعرفتي على نمطه وحاولت فهمه؟

رهف 88

Well-known member
معلومات رهف 88
اختي انت تقدمتي في حياتك ماشاء الله وقمت بالكثير من الإنجازات ولعل أهمها على الإطلاق هو إنجابك لأبنائك ..
الابناء اجمل وأعظم إنجاز للإنسان بل يمثلون أسمى أهداف رسالتنا في الحياة لذلك من الخسارة ان تضيعيهم الآن من اجل مصالح عابرة
انت ادرى بظروفك لكن كنصيحة لا تفرطي في ابنائك فأنت وطنهم وملجأهم بعد الله تعالى فلا تخذليهم
اكثري من الاستغفار ولا تنسي الاستخارة

راجيه الرضا

مراقبة و متميزة أقسام نسوة
معلومات راجيه الرضا
اختي كما قالت رابيا تذكري مواصفاته الاخري .ثانيا ضعي مشهدا تخيليا لحياتك من بعده انت واولادك ربما يسد هو نقص لا تستشعريه في حياتك

راجيه الرضا

معلومات راجيه الرضا
اختي تشيرين ضمنيا الي باسم منه فهو يغيب عن حياته معك عاطفيا ويغيب عن حياته كرب اسره

راجيه الرضا

معلومات راجيه الرضا
هل حاولتي استرجاعه ...هل حاولتي معه لتعيديه اليكم حبيبتي .اشعر انه غربي فهل قراتي عنه ونمطه..الاسره لا تهدم فجاه دون محاولات للاصلاح

راجيه الرضا

معلومات راجيه الرضا
ثم إنه أن غاب جزئيا الان هل غيابه نهائيا سيكون الافضل ..اولادك هل سيمر الأمر عليهم مرور الكرام ام أنهم سيشعرون بنقص

راجيه الرضا

معلومات راجيه الرضا
نصيحه ابدئي في إصلاح اي شرخ نفسي عندك تجاهه. وحاولي جذبه قبل أن تهدمي اسرتك حبيبتي

وردة بلدى 2000

عضوة مخالفة لقوانين المنتدى
معلومات وردة بلدى 2000
حبيبتى طبعا إحساس مر قوى للواحدة انها مش بتلاقى شريك حياتها جنبها و معاها و مش اخر اليوم بس لا ده المفروض طول اليوم لان الحياة الزوجية مش اكل و شرب و لبس و نومة بس و انا شايفة ان الإحساس و الحب و الاهتمام و المشاركة اهم من الاكل و الشرب و النوم فانا عايزة اقولك هو غلطان و يمكن انتى كمان غلطانة و مش حاسة فالسؤال اللى مجننى ليه ميبقاش في صراحة بين الطرفين عن اى تغير او زعل او غيره من احد الأطراف للتانى و الشئ التانى اللى عايزة أقوله ان قرار الانفصال مش حقك وحدك لان عندك أولاد هيفضلوا يسالوا فين ابوهم حتى لو بيرجع و هما نايمين و مش بيشوفوا الا الصبح او في اخر الأسبوع و مش انتى لوحدك اللى متحملة عشان اولادك فلازم حوار و جلسة معاه بس اهم حاجة عشان تاخدى نتيجة من ده تختارى الوقت و المكان المناسب .
ربنا يريح بالكم يارب و يهنيكم و يبعد عنكم الشر

من نحن ؟؟

موقع نسوة : هي شبكه عربيه تهتم بكل ما يخص المرآه وحياتها اليوميه يعمل منذ سنوات لمساعدة والمساهمه في انجاح كافة الامور الحياتيه للمرآه العربيه