أنا عاملة نموذج لحياتى بس مش عارفة هيعجبكم ولا لأ

احصائياتى
الردود
9
المشاهدات
7K

dody fayed

معلومات dody fayed
أنا عاملة نموذج لحياتى بس مش عارفة هيعجبكم ولا لأ
مساء الخير حبيباتى وأخواتى
أنا عاملة نموذج لحياتى من يوم ماتزوجت بقالى سنة ونصف ماشية عليه انا وزوجى وبصراحة الحمدلله بنقدر نوفر منه خصوصا احنا فى غربة أنا مصرية أساسا بس عايشة فى سلطنة عمان وبشتغل فى شركة واحدة انا وزوجى ولسة ربنا مرزقنيش بأطفال أدعولى ياأخواتى
المهم هقولكوا بقا بتصرف أزاى
كل شهر أما نقبض الرواتب نجمع فلوسنا على بعضها وأنا عاملة ميزانية شهرية للأكل والشرب واحتياجات بيتى من كل شئ مبتعداش عنها والحمدلله ثم باخد نص الرواتب ونحطه بالبنك والنص الى باقى بندفع منه الإيجار وبنجيب منه الأحتياجات الشهرية الى قولتلكم عليها وألى فاضل بنقسمة بالنص أنا وزوجى بحيث كل واحد يبقا معاه فلوس نصرف باقى الشهر منها مثلا نحتاج حاجة من برة أو نخرج أو نتعشى بره أو نشترى ملابس علشان منرجعش نسحب من البنك تانى ويبقا كأننا غربتنا وتعبنا راح على الفاضى وأحب أقولكم أنى أول ماجيت مكنتش بشتغل قعدت سنة من غير شغل مكناش عارفين نوفر شئ بس أشتغلت علشان خاطر أساعد زوجى حبيبى ونأمن مستقبلنا ومستقبل أولادنا إنشاءالله
وياريت تقولولى رأيكم ولو عندكم أفكار قولوهالى يمكن تنفعنى

ياغلاتي

معلومات ياغلاتي
مستقبل أولادنا إنشاءالله
لاتكتب هكذا حبيبتي بل ان شاء الله لان المعنى بيختلف ويكون انشاء تعالى الله عن الانشاء
وفكرتك حلوة فيه قاعده اقتصاديه بتقول المال اللي بيجيك اقسمه للنصف وادخر النصف الاخر ولاتنسي الصدقه لانها بتبارك بالمال

عود وعنبر

معلومات عود وعنبر
أسأل الله ان يرزقك الذرية الصالحة وان ينفع بها أمة محمد صلى الله عليه وسلم .نموذجك موفق بإذن الله نصيحتي فقط ان تجعلي لك مكافأة شهريه من الكماليات تسر قلبك فالمرأة لم تخلق للشقاء بل للهناء . وفقك الله

مكس

معلومات مكس
لله يرزقيك حبيبتي ويخليكم لبعض

Amina

.:: من مؤسسات شبكة نسوة ::.
معلومات Amina
فعلا حلو

من نحن ؟؟

موقع نسوة : هي شبكه عربيه تهتم بكل ما يخص المرآه وحياتها اليوميه يعمل منذ سنوات لمساعدة والمساهمه في انجاح كافة الامور الحياتيه للمرآه العربيه