اخر مواضيع المنتدى

النتائج 1 إلى 9 من 9
    أميرة جديدة

Dunno زوجي بيحب ينام لوحده

بسم الله الرحمن الرحيم
    الحمد لله رب العالمين والصلاة والسلام على سيد الخلق اجمعين
    سيدنا ونبينا محمد صلى الله عليه وسلم وعلى اله وصحبه اجمعين

اخواتي انا محتاجه لحل ومشوره باسرع فرصه
    مشكلتي مع زوجي انه بيحب ينام لوحده وارجو منكم طول البال علشان احكي القصه من البدايه احنا متزوجين من 10 سنين ومن الايام الاولى لزواجنا يعني بالظبط بعد 3 ايام من زواجنا قال لي زوجي انا ما بحب واحد ينام جنبي بتضايق قلت ليه يعني انا انام وين قال لي خلاص انتي نامي بجهت رجليا ويا حصره انا كنت ايامها ما عندي خبره وصراحه صدمني كلامه مع انه قبل الزواج كان دايما يقولي انا نومي خفيف بحس باي حركه وفعلا يوم دخلنا لما صحيت اصلي الفجر بمجرد ما قمت من جنبه مع اني اتحركت بالراحه الا انه صحى وقال لي مالك قلت ليه عاوزه اصلي قال لي تصلي احنا يادوب نمنا (احنا من الحفله رحنا بيت اهلي ومن هناك على طول على الفندق) قلت ليه لا انا ما اقدر لازم اصلي الفجر المهم دخلت الحمام واتحممت وصليت وهو طول الوقت يتافف وكذلك اليوم التاني والتالت وفي اليوم ده صدمني انا فضلت يومين ارقد جنب رجليه وكنت طول الليل دموعي جاريه في عروس في ايامها الاولي تنام جنب رجلين عريسها (على فكره زوجي بيحب روحه مووووووووووووت) بعد يومين لاحظ اني متضايقه ولما جينا ننام ورقدت في مكاني المعتاد جاني وضمني وقال لي انا صراحه ما بقدر ارقد جنب احد لانه نومي خفيف واي حركه بحس بيها سامحيني لحد ما اتعود وليلتها طلب مني انام جنبه في الوضع الطبيعي يعني راسي براسه لكن يا اخوات صراحه انا كنت فاكره انه على حسب حبه ليا اني حا انام في حضنه وافتكرت انه الزواج زي الافلام العروس في حضن زوجها و كده يعني المهم استسلمت ومشيت حالى وقلت الحمد لله اني ما نايمه جنب رجوله نسيت اقول لكم انه عندنا في السودان عند بعض الناس اللي بيعيشوا في مناطق شعبيه الراجل والمراه بعد ما يكبر اولادهم بينام كل واحد في مكان لحاله وزوجي كان اهله من النوعيه دي المهم الحمد لله زوجي اتعود اني انام جنبه بس انا كنت بكون نايمه على جنبه واحده لانه السيد المحرم كل ما اتقلب بينحنح لي وقبل تقريبا 5 سنين لما فكرنا نشتري قطعه ونبنيها وكنا بنخطط حنبني ايه قال لي اهم حاجه في البيت اني عاوز اوضه لحالي قلت ليه يعني غرفة مكتب قال لي لا غرفه ليا لحالي انام فيها على طول قلت ليه يعني ننفصل قال لي لا كيف ننفصل انا بس عاوز غرفه انام فيها بارتياح قلت ليه وساعتها كل الحب اللي بينا حينتهي صرخ فيا وقالي كيف حينتهي قلت ليه مع احترامي لامك وابوك انا ما شايفه في اي علاقه بيناتهم لو عايز ياكل اخوتك بيحضروا ليه الاكل والمسكينن بياكل لحاله او مع اولاده الصبيان وهيا مع بناتها
    بينام في حته وهي في حته عكس ماما وبابا من يوم ما وعيت على الدنا ما شفتهم منفصلين وبابا لو ما ماما اكلت معاه ما بيرتاح لازم ياكلوا مع بعض وبالرغم من انه اتزوج عليها الا انه ما بيتحمل يبعد عنها بيحب انها تطلع معاه واذا حبت تغير الغرفه وتنام في غرفه تانيه كان بيسيب سريره وينام معاها في المكان اللي بتحبه ولما كانت بتسافر المسكين ما كان بيتحمل سفرها وما كان بيسمح لواحده فينا تنام في سريرها وهي المسكينه ما كانت بتاخد في السفر اكتر من اسبوع الا اذا في واحده من اخواتي ولدت وهي راحت تولدها بتاخد 3 اسابيع لانه بابا بالرغم من انه عنده زوجه تانيه ما بيستغني عنها وامك عادي بتنام عند قرايبها اذا كان في فرح او وفاه عادي بتاخد كم يوم عكس ماما لانهم في حياتهم ما افترقوا وربنا يخليهم لبعض اذا انا وانت في سننا دي وكل واحد نام في غرفه لحاله قول لي حبنا باي باي المهم سمع كلامي ده وما جاب سيره خالص تاني في موضوع غرفته الخاصه ودلوقتي احنا بنبني في بيتنا واهتم بموضوع غرفتنا خالص من ناحية الراحه المشكله انه لسه بيحب ينام لوحده والمشكله التانيه بناتي انا عندي بنتين 10 سنين و8 وولد 5 سنين بناتي بيخافوا يناموا لحالهم انا بقعد معاهم حتى ينوموا بعد كده برجع اوضتي وبعض المرات بيصحوا بالليل وبيطلبوا مني اجي انام جنبهم وفعلا بنام جنبهم وكمان لما بكون نايمه في اوضتي واقوم علشان اصلي الفجر ما برجع تاني غرفتي علشان زوجي ما يتضايق من كركبتي وبكمل نومي مع بناتي المشكله اني بحس بانه بينام براحته لما ما انوم جنبه ففي بعض الايام بنام جنب بناتي في ايام بنوم جنبهم وبقول ما حارجع غرفتي الا يطلب مني وكان فعلا مرات بيقول لي ما عاوزه تنامي جنبي على طول برجع غرفتي وانا فراحانه ومرات بيطنش انا بستغل فرصة سفره ولما يرجع ارجع انام فجنبه ويمشي الوضع عادي المشكله انه لما تحصل بيناتنا مشكله على طول بسيبه وانام جنب اولادي او في اي غرفه تانيه والرجعه بعد كده بتكون بعد تعب شديد
    اللي حصل في الفتره الفاتت انه كان بيجونا حراميه في الليل وخفت على اولادي وبقيت انام معاهم ولما كان بيسالني انتي نايمه هناك واقوله خايفه على الاولاد بيقول لي خير وعلى طول بحس بانه فرحان من جوه قلبه وبنتظر انه يقول لي لا انا ممكن احس باي حركه المشكله انه هو لازم يقفل الغرفه عشان التكييف ولما اقوله خلي الباب فاتح عشان اطمئن على الاولاد بيرفض بشده لانه سياته بيحب نفسه موت الاولاد ممكن يصحوا يدخلوا الحمام وهو بينزعج من اي صوت المشكله اني خايفه انه يتعود على عدم وجودي جنبه زي اخوه هو بينام على السرير وجنبه بنته وزوجته وولدها الصغير في الارض على لحاف وولدهم الكبير10 سنين على لحاف على الارض هم بيناموا في غرفه واحده علشان الحراميه برضه اولادهم كانوا بيناموا في غرفتهم بس بسبب الحراميه صاروا ينوموهم جنبهم الاولاد اتعودوا عى كده وهم كمان واخته من خلال ما بتحكي لي انها زي زوجي بالظبط ما بتتحمل اي حركه اثناء نومها بقت تنام في غرفه لحاهل وزوجها وبنتها 8 سنين في غرفه لحالهم على فكره البنت متعلقه بابوها لدرجة انه امها لما كانت بتبات عند ناس امها ايام زواج اخوها بنتها كانت بتبكي وتقول انها عاوزه ابوها وطول فترة الزواج البنت نايمه مع ابوها في بيتهم وهي عند امها يعني العيله متعوده على الانفصال المشكله اني لما انام مع اولادي بحب انه هو يقول لي تعالي نومي معايا يعني مسالت كرامه والمشكله انه بيكون مرتاح في نومه لحاله مع انو الوضع اصبح شبه امان وانا ما قادره ارجع غرفتي واحس باني تقيله علي قلبه وخايفه احفظ كرامتي وهو يتعود على النوم لحاله ارجوكم حاولوا تلقول لي حل
    وعلي فكره كمان انا بنام جنبه بكامل زينتي وعطري يعني ما بطفشه هاهاها

أميرة جديدة

الله يعين

حاولي تحببيه بنومتك عنده

أميرة جديدة

اختي مشاعل انا ما سبت حاجه ما عملتها دلع ولبس وعطور الله المستعان

ملكة مؤهلة الصورة الرمزية am lamo

اختي خفيف نومه علشان كذا مايبغى احد ينام عنده

ويخاف يقوم يصعب عليه الرجوع للنوم مره ثانيه

ادعي ربك يحن عليك في البيت الجديد وماتجيه الحاله هذي

وعلمي بنتك كبيره على وردهاواية الكرسي في الليل

ولاتعودينهم طريقتك خليهم يقفلوا الباب ويناموا ويسموا بالله والله يسخره لك

لا غشاك الليل وأسرف بك "الحزن العميق"..

جـنـب وجـيه البشر .. وإسـجـد لـ[خالقها]

ملكة مؤهلة الصورة الرمزية صعبة المراس

الله يعينكم ..

عزيزتي الموضوع مش موضوع كرامة .. الموضوع إن إلي نومه خفيف (مثلي) يتمنى النوم بهدوء .. أي حركة تضايقه ، مثل ما قالت الأخت خلي بناتك يقفلوا الباب عليهم ، ويقروا اذكار النوم ويتوكلوا على الله ،
    وانت نامي في غرفتك جنب زوجك لكن لا تلصقي فيه ، وخليك هاديه ، ولا تكلمينه وهو نائم حتى لو فتح عينه وشافك ، انت أسكتي ونامي بهدوء ...
    فقط احرصي على الهدوء .. وبتنحل مشكلتك معاه ..
    إن شاء الله

أميرة فضية الصورة الرمزية انفلونزا الرجال

اختي انتي برضو حاولي

غلط انك تتحجي بالاولاد والنوم معاهم

معاك حق تخافين من الحراميه بس قفلي الباب بالمفتاح وعودي الاولاد يقولوا اذكار النوم هم كبار مش صغار

وانتي كمان استودعيهم ربي يحفظهم باذن الله واجلسي مع زوجك

لازم تعودي اطفالك يناموا لحالهم

وزوجك معاه حق لان نومه خفيف فاي حركه تصحيه وغير كذا هو تعود بيت اهله على هذي الحياه

هنا يجي دورك اختي الغاليه لازم تعوديه مايستغني عن حضنك مو بس النوم جنبك لالا حتى حضنك خليه يتعود عليه ويدمنه انتي نوميه

خليه ماينام الا بحضنك

انتي تقولي حاولت معاه لبست وتعطرت .. مو كفايه .. عشان تجيك فتره اسبوعين تنامي مع عيالك فتره طويله جدا تخليه يتعود ع النوم لحاله

زي ماقلتلك استودعي عيالك وحصنيهم وقفلي باب بيتكم وربي يحفظهم من الحراميه لاتوسوسين وانتي خليك علطول مع زوجك حتى لو قال ابغى انام لحالي لاتسيبيه قولي انا تعودت انام جنبك ماعرف انام لحالي

أميرة جديدة

اخواتي الغاليات صدقوني انا بحصنهم بس لما اروح انام يعزبني ضميري وما اقدر انا القا حالي شايله مخدتي ورايحه عندهم اما زوجي هو فعلا لما يصحى ما يقدر يرجع ينام تاني وانا كمان برقد بعيد منه علشان ما اضايقه ربي يعيني وحا احاول اني اضغط على نفسي لانه العيال اصبحوا بيخافوا دخلوا الحمام لجالهم وما مقصره في الوعظ وانه لازم الواحد يتوكل على الله ومافي حاجه بتحصل من غير تخطيط ربنا سبحانه وتعالى المشكله انهم شافوا الحراميه بعيونهم وعاشوا لحظات صعبه ما قادرين ينسوا ارجوكم شوفوا لي حل

ملكة مؤهلة الصورة الرمزية صعبة المراس

مالك إلا الدعاء وربي بيفرجها .. ألحي على الله بالدعاء في جميع أمورك.. توكلي على الله ..

أميرة جديدة

امس بعد ما حصنتهم ورقدت جنب زوجي جاني الوسواس ولما عزمت اقوم قلت لنفسي ده ابليس العنيه واتوكلي على الله واستودعتهم عناية الرحمن والحمد لله نمت وانا مرتاحه اما الاستاز الله اعلم بحاله على ما اظن نام نص نص بس انا حا احاول اعوده لانه قبل كده اتعود على نومي جنبه بس هي فترة الخصام والحراميه اللي اخد فيها راحته دعواتكم ربنا يفرج عليكم همومكم

معلومات الموضوع

الأعضاء الذين يشاهدون هذا الموضوع

الذين يشاهدون الموضوع الآن: 1 (0 من الأعضاء و 1 زائر)